Monday, April 28, 2008

Bestemor






I dag måtte jeg sette inn noen fine bilder av Bestemor eller Bestemur, som August sier. De var så fine på 60 års dagen hennes i sine bunader.

Her i Seattle har vi det nå bra. August er tilbake i barnehagen. Aspen ligger og sover. Det er ikke så mye som skjer. Jeg skal ut i penværet etter lunsj tenker jeg. I går regnet det. Vi måtte å allikevel ut en tur. Vi gikk over til parken, som ligger rett over veien fra der vi bor. Jeg har fortalt om slusene der før. Vi gikk for å se på båtene. Det var nå noen som gikk igjennom selv om det regnet. Vi gikk også innom fisketrappa for å se om det var laks på vei opp eller ned den. Vi så flere baby fisk, som var på vei til havet for å gjøre seg fete. Fisketrappa er ordnet slik at fisken kan nå elvene sine selv om det er bygget sluser. De har ordnet det slik at flere av trinnene kan bli sett gjennom flere vinduer for oss landkrabber. August syntes det var flott. De har også noen utstillinger der. En av den viser fiske egg og deres utvikling de første 90 dagene. Disse stadiene er plassert i små glass slik at vi kan se hvordan egget utvikler seg til å bli en lien baby fisk. August ble bekymret da han så en neve baby fisk i glasset. Han spurte meg om de satt fast, og jeg sa ja. Da ville han at mamma skulle fikse det, slik at de kom seg løs. Jeg fikk han interesert i noe annet enn å fri Willy, og vi dro ut i regnet igjen.

No comments: