Tuesday, April 14, 2009

Barnedåp




Søndag var det barnedåp i Kristiansund. Stor dag for lille Elea. Selv om ikke jeg og Keith var tilstede er vi faddere, og det er vi veldig stolte av. Disse bildene fikk vi av May Britt fra hennes bror, men jeg håper nå at besteforeldre og andre vil sende meg noen flere.

Kjolen Elea har på seg er strikket av tante Solveig. Aspen brukte den da han ble døpt også. Elea er nå første jente som er døpt i den. Det så ut til at de hadde en fin dag, og jeg fikk med meg at hun hadde fått noen fine gaver også. Om dere besøker Solveigs blog kan dere se flere bilder. Tante og nå Gudmor skal nå passe på at det kommer noe på gavebordet fra Seattle også. Vi er bare litt treige av oss.

Her borte var vi på middag hos noen venner på søndagen. Til dessær fikk vi is i kjeks. Aspen fikk en i grønn kjeks. Noe han likte godt. Det var ikke så mye is nedi, men han spiste opp alt. Var litt skeptisk til grønn kjeks, men etter å ha tatt noen veldig små biter fant han ut at den var god også og slukte alt. Nå lurer dere vel på hvorfor dere får alle disse detaljene om grønn kjeks, men svaret kommer her. Da vi kom hjem gikk Aspen over på gulvteppet vårt og spydde. Masse grønn spy over hele teppet og på klærne hans. Vi tok han opp og skyntet oss på badet, men ikke raske nok- mer grønt spy. Stakkars gutten spydde flere ganger i løpet av kvelden og natten. Neste dag spydde han flere ganger også. Han hadde også feber og diare. Ingen flere detaljer her nå, men det har vært fælt her, og til tider luktet som om et par fulle fjortiser hadde havnet i møkk kjelleren på et fjøs, og spydd. Det er godt at min vår allergi har satt tilbake min lukte sans. Keith derrimot, men sin super hero luktesans (Jeg bruker å fortelle han at om han hadde vært en superhero hadde hans spesielle talent vært en type med super høring og super luktesans, men med dårlig syn)har hatt store problemer. Han har luftet mye, og vi er alle glade for at Aspen føler seg litt bedre. Han har fortsatt feber, men har hatt en dag uten at vi trenger gassmasker eller annet verneutstyr. Om feberen er der i morgen tror jeg at vi skal snakke med lege. Han drikker mye og spiser lite. Han får litt feber nedsettende, så da sover han bare mer. Det er vel det han trenger den lille gullklumpen min.

Han satt så fint på fanget mitt og begynte å stryke meg på håret. Han er nå så god.

August er ute med pappa nå. Både i dag og i går har Keith hentet han i barnehagen. Det betyr vel at de er et sted å spiser småkaker regner jeg med. I går kom Augsut hjem med sjokolade frokostblanding. Coca Puffs heter de. Han var lett å få opp i dag tidlig.

2 comments:

May-Britt said...

Stakkars lille Aspen gutten, håper han er blitt bedre!
klem May-Britt

Anonymous said...

hei.synd du ikke kunne være her.koslig dåp og mye god mat.ho var da så fin lille nurket.her er det fin temp og sol.sommeren er på tur,hadde alle hjemme i påska og det var koslig.marius har begynt å jobbe.håper alle er friske nå.artig å få se bilder av guttene igjen.hils.klem fra tante