Wednesday, November 18, 2009

Ut på tur

Mister pjusk (Bestefar kalte meg det da jeg var på Aspens alder siden håret mitt var litt pjuskete.)

I dag har Aspen og jeg vært ute på tur. Første bilde her viser han på vei med maten sin. Han vil jo bære ting selv. Denne lunsj boksen (om vi kan kalle den boks) er veldig kjekk. Inne i den har jeg små bokser med forskjellige snacks. En med brød, en med rusiner, kjeks, eplemos og andre ting. Han liker å ta den frem og fundere på hva han skal spise først. Jeg ordner nå det samme til August. Han liker nemlig å ha mange forskjellige ting i matboksen. Han fortalte meg at de andre ungene i barnehagen ler om han bare har en eller to ting med seg for lunsj. Augusts matboks er ødelagt, så jeg må kjøpe inn en slik en som Aspen har siden den blir så godt likt av brukeren.
Etter å ha levert August i barnehagen skulle vi dra til en jobb for å ta bilder. Vi har installert et kjøkken i en blokk nede i sentrum. 29 etasje. Jeg hadde med meg Aspen. Rachel, som jobber for oss var der for å avslutte jobben. Etter å ha tatt bildene (jeg får vise noen senere) åpnet jeg døra til gangen der heisene er. Jeg sa ha det til Rashel, og mens jeg gjorde det rakk veslegutten å gå inn i en av heisene og trykke på en knapp. Jeg hørte et rop etter mommy mens heisen forsvant ned. Jeg prøvde å trykke på knappen for å få heisen tilbake, men han må ha trykket på flere enn en knapp, siden heisen stoppet og startet igjen. Jeg håpet bare at han holdt seg inne i heisen slik at jeg ikke måtte stoppe i hver etasje på tur ned. Jeg fikk Rachel til å komme å ta en heis ned, mens jeg ventet på heis nummer to. Da heis nummer to kom var Aspen der sammen med en herremann. Aspen sprang rett inn i armene mine veldig alvorlig. Mannen fortalte at gutten hadde vært med heisen ned til lobbyen og vakta der fortalte at jeg var i 29ende etasje. Jeg regner med at gutten ikke har lært, og kommer til å gjøre akkurat det samme neste gang om han får sjansen.
Vi var også innom en matbutikk. Trader Joes denne gangen. Der fikk vi en ballong. Han ville ha den med ut når vi stoppet på en lekeplass. Jeg skjønte jo at den kom til å forsvinne og det gjorde den jo. Aspen var litt for travelt opptatt med å finne blader, så han var ikke så veldig skuffet.

Gutten hadde nå på seg sine nye støvler for første gang også. Han har nemlig vokst ifra de han hadde. Utrolig så fort de vokser. Her borte er det mange designer butikker med barneklær og sko. Vi besøker jo innemellom forskjelleige lekeplasser i forskjellige nabolag. Forrige uke så jeg en jente på Aspens alder med en bukse som koster godt over 1000 lappen (True Religion, var merket om noen undrer). Den var jo veldig kul. Mor selv var nå veldig stilig også følte meg litt sliten i stilen ved siden av henne. Gutta mine har nå de fleste klærne sine fra Norge, så de så nå tøffe ut.

1 comment:

Anonymous said...

Ja det er ikke første gang det skjer noe der borte.Glad det gikk bra med Aspen ,stakkar . Pass på gutta. Fine bilder av dem.