Monday, January 11, 2010

Tante Solveigs strikkede plagg 11

Her er noen bilder jeg tok i går av gutta i sine nye strikkede plagg. Det er selvfølgelig tante Solveig som har strikket de. De er flotte. Jeg har lyst på en slik en selv. Veldig fin fargekombinasjon. Jeg tok med meg kameraet da vi var på vei til å mate Tads katt. Han er vår snekker, og er på ferie. I helga matet vi katten hans, som også heter August. Tad er nemlig stor beundrer av Knut Hamsund. Jeg har nå nevnt det tidligere. Katten liker ikke andre mennesker enn Tad, så da vi kom lå hun livløs under et teppe på senga. Jeg ville vise gutta katten, men var veldig forsiktig og pirket borti kulen på teppet. Da hisset hun til, så jeg tok ikke av henne teppet. Sist Tad var borte matet Keith katten og den angrep Keith. Det var vel derfor jeg fikk oppgaven med matingen denne gangen. Lisa, vår nabo skal mate August resten av tiden Tad er borte, så vi slipper å bli utsatt for mer dårlig behandling fra den katten på en stund.





Klippet håret til August forrige helg. Det var ikke populært. Han gråt i 20 minutter etter at han fikk sett seg selv i speilet. Trodde ikke han brydde seg om sine lange lokker. Problemet var at han ikke lignet på sin store helt Peter Pan lengre. Peter Pan har nemlig hår som går ned mot øynene. Vi har derfor lovet han at vi kan la håret vokse ut igjen.

Jeg lot gutta klatre i noen busker eller trær om vi kan kalle dem det. Fikk noen flotte bilder, men Aspen satt jeg litt fast og begynte å hyle etter hjelp. Selvfølgelig tok mamma bilde før hun hjalp gutten...

No comments: