Monday, January 10, 2011

Flere bilder fra julen 2010

 Her er juletreet (juletreene for det er flere enn en) svigermor har ordnet. Det var tre små grønne juletre som barnebarna fikk pynte.
 Gutta fikk hvert sitt juletre som de fikk pynte selv. Dette trøyde de seg med før pakkene ble åpnet.








 Venter i spenning
 Her blir pakkene åpnet- bildene jeg tok under åpningen ble ikke så bra, så jeg deler bare et her. Gutta var ivrige og veldig fornøyde.
Pappa og August

 Svigermor




Dagen etter. Her er August i en av sine nye gensre. 

 Modell togbane med julelandskap er alltid populært hos gutta.
Jeg lagde årets julemiddag den 26 desember i år. Det ble litt mye stress de siste dagene før jul. Jeg hadde bestilt kjøtt hos den eneste gjenlevende Norske butikken i Seattle, så det ble skikkelig svineribbe med medister pølser. Jeg kjøpte litt medisterdeig, så de ble medisterkaker også. Noras surkål har de der, så det ble julemiddag på Norsk i år. Svoren ble bra og alt var riktig godt. Amerikanerene likte maten også. Dette var første gang jeg lagde denne retten til Keiths familie. Jeg hadde fått tilsendt Freias sjokolade mousse med dajm fra Norge, så det var dessæren vår. Det var morrsomt å fortelle dem om våre juletradisjoner, og de var ivrige lyttere. Nå kunne de alle tenkt seg å feire en jul i Norge. Kanskje alle kommer neste år...

No comments: