Monday, February 07, 2011

Dessær

Gutta har liker å lage mat selv, og har nå avansert til to ting ristet brød og sjokoladepudding. De er utrolig stolte selv. I dag fikk de lage dessæren selv (de ber om dessær hver dag). Vi tar kald melk og visper inn sjokopulveret fra pakken over. Venter 5 minuter og så er den klar. Mens gutta laget puddingen fortalte jeg dem hvor flink de var. Jeg fortalte dem at de kan nå lage to ting nesten helt alene. August rettet meg å sa tre ting. Han kunne lage cookies også. Hvordan lager du det da? spurte jeg. Vel, vi har en bok om hvordan du gjør det på skolen fortalte han meg. Du trenger en ovn kom det fra Aspen. Han vet jo at ovner kan ikke barn håndtere alene. Aspen sa så at han kunne lage sjokolademelk også.
Forleden fortalte forresten August meg at jeg var veldig flink til å lage pasta. Jeg tar det som et koplimang selv om hans favoritt er pasta med parmasanost uten saus. Teknisk sett fikk jeg komplimanger for å koke pastaen. Han forlanger ikke mye av meg på kjøkkenet.

No comments: