Sunday, August 28, 2011

Svømmetrening

 Her kommer noen bilder fra to forskjellige svømmetrenings dager. Gutta har nemlig hatt svømmetrening i hele sommer. Vi telte opp ukene, så de har gått på trening to ganger i uka i 11 uker nå. De tre første bildene er fra en dag med litt mindre sol, men gutta er alltid like blide når de har trening.
 Gutta liker svømmebrillene sine også. Det blir litt lettere å dykke da, men August har fortalt meg at han synes det er greit uten også.

 Denne gutten koser seg voldsomt i vannet, men er ikke så ivrig på å dykke ennda, men om han blir dukket litt går det bra.

 Augsut hadde et gjennombrudd forrige svæmmetrening. Han elsker nå å dykke under vann. Bobs kaller de det her og han gjør mange av dem etter hverandre.
 Klassen består av August, Aspen og nabogutten Ben. Min venninne Lisa er læreren. Hun har lang erfaring som svømmetrener, og gutta stoler velig på henne. De er derfor veldig trygge i vannet sammen med henne. Ben har hatt den største utviklingen. Den første svømmetimen han var der og fikk vann i fjeset hylte han og grein. I dag dukker han hodet under og kommer smilende opp. Gutta mine likte ikke vann i fjeset, men de har ikke surmult om det skjedde.



Gutta har gått på trening to dager i et utendørs basseng i sommer. Når bassenget stenges for sesongen skal de fortsette en dag i uka innendørs. Målet er jo at de skal lære og svømme. Vår trener Lisa sier at det er like før nå for August.

4 comments:

Anonymous said...

Hei svømmegutta.
Ser mamma skriver at dere har vært på svømmetrening 2 ganger . Jeg tror nok hun mener 2 dager i uka hele sommeren.
Bestemor har fulgt dere ved og blitt orientret av mamma.
Dere er så tøffe nå.

Monica said...

Jeg må vel rette på det. De har vært to ganger i uka hele sommer. Tror vi telte opp 11 uker.

Anonymous said...

hei,må si guttene er noen tøffinger,de er blitt så stor.skjønne gutter og gleder meg å få treffe de igjen. og selvfølgelig dere voksene å. ha en fin dag.klem fra tante

Monica said...

Gutta vokser og elsker vann. Naar vi endelig kommer oss hjem til Frei regner jeg med at det blir noen turer til badeland.
Hver dag vi har sol nå vil de til stranda. Vi var å badet et par ganger forrige uke. Jeg må vel passe på at de får et par strand dager denne uka også selv om det er skolestart i morgen. I går var de sure siden de ikke fikk dra til stranden.