Friday, April 20, 2012

Multi kulturell uke

 Skolen til August har hatt Multi kulturell uke igjen. Uken blir avsluttet med en kulturell kveld. Vi er en del av den Norske gruppen, og i år tok vi over et stort hjørne. Jeg sto for et bord med bøker, bunaden min, kart, tradisjonell strikking (fra tante Solveig) og mine flotte troll plakater. Keith og jeg lagde dem. Det var Keiths ide, og vi fant bilder av forskjellige troll og beskrivelsen av dem. Keith puttet all informasjonen sammen til to store plakater. De ble utrolige flotte. De beskriver alt fra Nøkken, skogtroll, fjelltroll, trollkjærriger, huldra, dovregubben og flere. Vi hengte plakatene opp da vi hentet August. Keith var her hjemme og var bekymret for at de hadde ramlet ned, så da jeg dro for å hente Aspen stakk Keith opp på skolen sammen med August for å se om de fortsatt hang.

Det var meningen at de skulle dra hjem og så skulle vi dra opp igjen en halv time senere når det hele startet. Da de to hadde kommet opp på skolen var det en stor gruppe gutter som hang foran bordet å leste om trollene. De syntes det hele var kult. Augsut var utrolig stolt, og ville ikke gå hjem. Han ville passe bordet. Gutten var stolt av å være fra Norge og han fortalte gjerne de som spurte om de forskjellige trollene.
 Den andre delen av den Norske deligasjonen stod for matlaging. De hadde med seg kromkake og to forskjellige lefse deiger, og laget dette foran de besøkende. Det var potet lefse og vanlig tykk lefse. Veldig godt. I kromkanene sprayet de spray krem, og serverte det som om en spiste en iskrem.

Her er gutta foran vårt bord. De var nå ikke her hele kvelden. Det var masse folk og mange forskjellige land med mat. Gutta sprang rundt med venner og prøvesmakte nok det meste som så søtt ut. Det var alt fra sjokolade fra Belgia, Svenske biler, taco, sushi og mat fra flere Afrikanske land. Jeg så Australia og flere Europesike land også. Det var en koselig kveld og vi fikk mange fine kommentarer.

No comments: