Sunday, February 10, 2013

Sjarmtrollet og litt hjelp

 Kosejenta vokser, og er nå flink til å holde hodet. Her har hun forresten på seg en strikket jakke som August fikk av Tante Solveig. Vi har fine plagg fra henne på nesten hver dag. Alba har begynt å spist litt grøt også, og hun liker det. Det blir jo litt grising, men maten går ned.


 Foran huset vårt han vi en gang terrasse (jeg vet ikke hva vi skal kalle den). Etter en vinter med regn og når sola kommer hender det at noen av spikrene stikker opp. Her om dagen fikk guttene ta frem hammerene sine og fikse vårt lille problem. De traff ikke alltid spikeren, men dette er jo fin trening. Gutta syntes det var supert siden de veldig gjerne vil være hjelpsomme.
Gutta driver nå ikke bare med jobbing. Det blir leking innemellom også. Her er de på rommet sitt som de nå av og til også må dele med Alba. Det er hennes seng som er i bakgrunnen. Hun sover nå fortsatt sammen med meg også. Hun legger seg sammen med gutta i egen selng og når hun våkner om natten kommer hun til meg og vi sover sammen resten av natten.
 Hun holder godt på flaska si den lille.
 Denne drakten har vi arvet fra Elea og Frida, men jeg tro nok at det er Tante Solveig som har strikket den. Fin er den og vi bruker den ofte.
 Alba og storebror.
 
 Tullegutten.
 Ut på tur aldri sur. Her er de tre goinene mine sammen med pappa.

 

2 comments:

May-Britt said...

Så fin og stor jente da! Syntes det er så artig å se henne i klærne vi har brukt. Den rosa jakka var den første babyjakka som kom i vårt hus. Den kjøpte Vegard på Gardermoen da jeg var 3-4 mnd på vei med Elea. Gode minner:-) Gleder oss veldig til sommeren når dere kommer! (for håper dere gjør det da:-)

Monica said...

Vi har brukt den jakka mye. Vegard kjøpte en blå jakke på flyplassen til August i samme merke. Jeg fikk nå jentevarianten av dere.
Vi må nå klare å rote oss over i sommer. Vi trenger alle det.