Saturday, March 16, 2013

Royal reader

 Her er noen bilder tatt av de tre tidlig en morgen.



 Aspen har noe som heter Royal reader for klassen sin. Dette er et skjema som henger utenfor klasserommet hvor foreldre, besteforeldre etc. kan skrive seg opp. Dette er en liste over gjeste lesere til klasserommet. Hver fredag etter at skoleklokka ringer har de noen som kommer inn for å lese for klassen. Jeg meldte meg på som Royal reader, som de kaller det. Forrige fredag var jeg der for å lese.
 Læreren setter frem to stoler en for leseren og en for eleven som har med seg leseren. Denne fredagen var det jeg og Aspen som satt på stoler foran hans klasse som satt på gulvet. Aspen har tidligere spirt om jeg ikke kan komme inn i klasserommet hans, så jeg har vært med på å lage kustverket til aksjonen tidligere. Denne fredagen hadde jeg valgt å lese Tambar er et troll.
Aspen spurte meg på morgenen om Alba skulle være med. Jeg sa ja til det. Da svarte Aspen at hun måtte ha på seg noen gode klær. Jeg foreslo at han kunne sette sammen dagens klær for Alba. Det gjorde han og tok seg tid til å titte for å finne noe bra.
 Her er dagens anntrekk av stylisten Aspen. Lue strikket av tante Solveig. Jakke fra noen tidligere klienter som fikk baby jente for nesten to år siden. Kjole arvet fra Eline og strømper og Hello kitty sokker fått av bestemor og bestefar. Hun var riktig fin. Jeg fortalte læreren til Aspen historien og hun fortalte klassen at det var Aspen som hadde valgt anntrekket til Alba. Jeg tror noen av jentene syntes det var flotte greier.
 Klassen til Aspen satt som noen lys når jeg leste boka. Jeg oversatte den selv til Engelsk. Aspen var fornøyd også.

2 comments:

Anonymous said...

Så morsomt å lese!!Aspen er den fødte stylist!!!:) Klem fra Aina:)

Anonymous said...

Så fin alba er. Aspen kan det å style opp søstren sin. Flott sammen setting. Regner med at han var stolt. Alt bra her. Vært litt vårvær i noen dager. Reiser til Stavanger på fredag og Aberdeen på søndag. Gleder meg. Hils alle. Klem fra tante