Tuesday, April 01, 2014

Første april

 Her er noen bilder som viser hva barna driver med for tiden. Gutta er hekta på Nintendo. De har bare spilletid i helgene. Vi voksne har et lite experiment gående. Vi ga de Nintendoene på lørdag morgen og fortalte de kunne bestemme selv når og hvor mye de kan spille. De holdt på hele lørdagen og søndagen. Hadde bare pause for å spise og sove. Keith og jeg hadde håpet at de tok et par lekepauser eller ville være litt sammen med sine foreldre eller søster. Vi må nok innføre regler her også.
 Alba er travel og her er hun ute å skrubber trappa.
 Etter jobb liker hun å slappe av med litt lesning. Her er det Nemi som hun leser.

 Alba arvet et dukkehus etter sine søskenbarn. Det kom full møbelert, så hun leker med huset sitt hver eneste dag.

Ellers har hun fått en ny favoritt på tv fronten. Alba har ikke sett så mye på tv, men jeg har av og til satt henne foran dataen med Baby Einstein episoder. Baby Einstein er en serie med baby tv. De lærer om farger, tall og andre ting. Hun har likt å følge med litt. Her om dagen tenkte jeg at det var dumt det ikke fantes noe for små barn på Norsk, så jeg lette litt og fant en episode om noen gele figurer som bor i lekeland. Hun virket passelig fornøyd. Etter episoden dukket det opp andre ting på skjermen så jeg trykket på en som så litt gøy ut. Det var Masha og Bjørnen (på bildet under). De snakket ikke så mye, men Alba begynte å le og le. Da jeg oppdaget at disse snakket russisk var Alba allerede betatt av dem og lo seg igjennom en hel episode. Det blir tydligvis ikke Norsk opplæring, men det kan jo hende at hun plukker opp litt russisk.

 Her er web linken til hennes favorittepisode:

https://www.youtube.com/watch?v=KYniUCGPGLs




4 comments:

Anonymous said...

Hei.koslig å få se barna.Spilling er nok på topp hos de fleste gutter.Ser Alba vokser og er blitt stor og har mye trekk av deg.Håper norsken kommer å fenge mere med tiden enn russisk😂😂😂😂Ha en fin dag.klem fra tante

Monica said...

Jeg føler at hun snakker Russisk for tiden. Skjønner jo ikke så alt for mye av det hun sier, men hun skravler hele tiden.

May-Britt said...

Vi har sett mye jenta og bjørnen her ja, den er dubba til norsk og går fast på barne tv her. :-)

Monica said...

Jeg får se om jeg kan finne serien på Norsk. Takk for alle de fine bildene av dere. Ser ut til at dere hadde en fin tur.