Monday, September 18, 2006

18 oktober


jeg fant ikke på en bedre tittel i dag. Mandager er jo litt harde. I helgen prøvde vi å gjøre masse papirarbeid, men vi ble veldig distraert av et kamera vi kjøpte for dataen vår. Vi snakker jo med mamma og pappa over internett, og ville gjerne at de skulle se oss også. Vi gjør jo alt for å gjøre distansen mellom oss mindre. Vi har Mac og mine kjære foreldre har PC. Det betyr litt ekstra arbeid. Jeg ga opp det hele på lørdagen etter at vi hadde holdt på hele dagen. Utpå kvelden gikk strømmen, og da var det slutt for meg. Vi inviterte over Lisa, en nabo, og drakk vin og spilte et spill. August syntes forresten strømmbrudd var helt flott. Han sprangt rundt med lommelykt før leggetid og var meget fornøyd.
Søndagen var strømmen tilbake, og Keith begynte å se om han kunne få kameraet til å virke. Jeg hadde meldt meg helt ut. Keith gir ikke opp. Han skrev et par emailer og på mandagen hadde han fått svar. Jeg fikk telefon fra Keith rundt lunsj tid i dag. Han klarte det, og pappa hadde sett Keith på dataen. Hurra. Det lønner seg å være gift med en kar som ikke klarer å gi opp. Snart blir det sending fra Seattle til Norge. Er det flere med kameraer der ute kan vi jo snakke sammen. Ellers kan jeg fortelle at det er mulig å ringe gratis hit fra Norge og omvent på dataen. Skjekk ut Skype. Alt som behøves er høytalere og mikrofon. Så kan dere ringe fra data til data over hele verden gratis. Flotte greier.

Ellers har August litt feber i dag. Regner med at han er i form igjen i morgen. Han har begynt å snakke litt nå. Han er litt av en pratmaker, men ingen kan forstå helt hva han sier. De i barnehagen tror at han snakker Norsk. Han sier nå noen ord som vi forstår foruten mamma og pappa. Han sier takk takk, mer mer, what's this og NO. Han sier nese eller Ne (som er fransk for nese). I går satt han i høystolen sin og tegnet i en tegnebok. Han bladde litt og plutselig ramlet boka ned fra bordet. Han løftet da pekefingeren og sa NO til boka si.

3 comments:

Marit og Satad said...

Hei Monica!

Så artig at du har laget din egen blogg! Jeg lover å bli en fast leser som legger igjen kommentarer. Vet nemlig hvor kjekt det er å få en hilsen fra venner.

August har blitt veldig stor, kjempeartig å se. Hanna Olise har blitt ni måneder nå, og hun er neimen ikke noe baby lengre, nei.

ps. jeg vet ikke om dere amerikanere lever litt forran oss andre, men i Asia er det september enda hvis jeg ikke tar helt feil...

Klem fra Marit!

Anonymous said...

Hei!
Så kult at dere har fått ordnet en egen blogg!Nå skal det bli morro å følge med fremover!Lilleguut vokser ihvertfall ifra oss ser jeg!!!

Klem fra Aina;-)

Monica said...

Hei Marit, det er vel heller jeg som lever litt foran alle andre. Det er nok September her også.