Sunday, October 01, 2006

Hei igjen


Det hører nå med å sette inn et lite bilde når jeg først skriver noe. Bildet har nå ikke så mye med hva jeg skriver om i dag, men jeg trengte noe spennende å vise frem i tilfellet det jeg skriver er skikkelig kjedelig. Her er nå August sammen med kameraten Sander. Sander er Norsk-Amerikaner også. Hans far er fra Norge og mor er fra USA. Vi er sammen med dem innemellom. Bjørn heter pappaen og Rachel er mor der i huset. De snakker nå begge Norsk.
Dette bildet er nå fra tidlig sommer, så det er nå litt gammelt. De ser forresten på TV.

Ellers kan jeg fortelle at solen skinner her i dag, men jeg må jobbe litt så jeg kan ikke nyte den ute i en park eller noe slikt. August skal være sammen med Lisa noen timer (vår nabo). Jeg skal ikke jobbe så lenge, og om August blir med tar jobbinga mye lengre tid. Det er jo helg, så jeg burde holdt meg hjemme, men når en har et eget firma må en innemellom jobbe en del ekstra. Det er nå bare slik det er. Vi har ansatt et par nye snekkere, og de er definitivt ikke på det stadiet de sa at de var på, så vi holder på med opplæring. Det går seg nå til. To av dem har litt teket, mens tredjemann trenger litt mer oppsyn. Det er nå derfor vi må jobbe litt i helgene. Ting går litt for treigt og vi ligger bak skjemaet. Forhåpentligvis retter det seg litt opp snart. Vi hadde det temmelig bra i sommer til to av snekkerne bestemte seg for å slutte. Det ble det litt kaos av siden det tok litt tid for å finne noen til å erstatte dem, og nå må vi lære dem opp. Det betydde at jeg ikke kunne komme hjem denne sommeren. Her i USA har de jo bare et par ukers oppsigelsestid, og vi hadde booket jobber flere måneder frem i tid. Vi slet litt. Keith har jobbet hver helg i hele sommer, det er kjedelig det. Jeg har vært for det meste hjemme med August, men noen helger har jeg jobbet også. Vi går utifra at ting roer seg igjen snart og at gutta som nå jobber for oss bare blir flinkere og flinkere dag for dag. Jeg får vel pakke lunsjboksen og komme meg av sted.

2 comments:

Anonymous said...

hei.aritig å få dagens nyheter derfra.her skinner det ikke mye sol,regn.alt bra her.neste uke har jeg høstferie og frank har friperiode,denne gangen klaffet det slik at vi har fri samtidlig.ha en fin dag.tante.

Monica said...

Jeg får prøve å oppdatere mer i morgen etter jobb. I dag har vi vært ute å spist med venner. August var veldig flink. Han liker jo italiensk mat, så han koste seg.