Wednesday, October 04, 2006

Uff da



Her er klistremerkene jeg har satt på bilene våre. Jeg må jo vise verden hvor jeg kommer fra. Det er mange biler rundt omkring i vårt nabolag som har slike klistremerker med Norske flagg. Ellers er det mange Amerikanere med Norske røtter som har merker med UFF DA på. Av en eller annen grunn er dette uttrykket meget populært. De har Uff da t skjorter, og kjøleskap magneter. Jeg har sett capser med Uff da skrevet også. Jeg får holde øynene oppe for å se om det finner mer snodige uff da produkter.

Amerikanerne med Norske røtter er veldig stolte av dem. Så stolte at de har laget en dag som heter Leif Erikson day. Den kommer nå 9 oktober. De har til og med fått denne meldingen fra Mr P. :

NOW, THEREFORE, I, GEORGE W. BUSH, President of the United States of America, do hereby proclaim October 9, 2002, as Leif Erikson Day.

Jeg får passe på å feire den dagen.

4 comments:

Anonymous said...

hei.ser at du tviholder på dine norske røtter.bra det.marius har lyst å komme om et år og jobbe sammen med dere.dere får nå snakke senere om det.her er nå høsten kommet.rått og guffen om morgene.

Marit og Satad said...

Hei Monica!

Kjempeartig aa lese bloggen din. En kommer litt naermere inn paa livet til hverandre da.
Vi er i Bangkok naa, og derfor saa er ikke bloggen vaar saa oppdatert. Vi har det fint alle sammen selv om barna har hatt feber og vaert forkjoelet.
Ha en fin dag!

Anonymous said...

Far
Ser du markerer at du er Norsk det er vel sikkert morsomt når det bor så mange etterkommere fra norge der borte. Her hjemme har vi det bare bra vår firbente lille gutt holder oss i vigår. Det er ikke langsomt når han starter opp med sine lekeanfall.

Anonymous said...

Hei Monica,morsomt at du har vært inne på bloggen vår.Jeg er inne på din hver dag og ser etter nytt!
Elers får dere kose dere og feire dagen.Klem fra Sissel