Tuesday, February 27, 2007

Barnehage historier





Tenkte at jeg skulle gi dere noen historier om hva August driver med i barnehagen for tiden. Han er nå kjent for å være den som liker å gi klemmer, sleng kyss og kyss.

Han har fortsatt et par jenter, som han liker å kysse litt på. Chloe heter den ene. Hun er halvt italiensk, og takk til henne sier August ofte hadet på italiensk. En dag forrige uke satt de to sammen på gulvet i nesten 10 minutter og kysset hverandre hvert femte sekund. De som jobber der sa at det var veldig søtt. De syntes nå allikevel at det kanskje begynte å bli litt vel voldsomt, så de sa til dem at de kanskje burde begynne å leke med andre ting. Chloe og August reiste seg så opp, og tok hverandre i hendene. De gikk så hånd i hånd rundt i rommet og pekte på forskjellige leker sammen.

Jessica jobber i Augusts barnehage, og hun passer August innemellom når vi trenger det. Hun er veldig koselig. Da jeg var syk (lørdagen), kom hun og passet August noen timer. Hun fortalte da om hans middagslur rutiner i barnehagen. August er den med mest energi av alle barna i gruppa hans. Han er også den som har vansker med å roe seg for leggetid, siden han er så nysgjerrig. Hver gang han hører lyder popper hodet opp for å se hva han gikk glipp av. Jessica har kommet til løsningen at det er best å legge August sist. Så når madrassene blir lagt ut, legger hun alltid Augusts ved siden av bokhylla. August går da å henter ei bok og sitter på madrassen sin og blar til han ser Jessica komme mot han. Da legger han boken tilbake. Hun fortalte meg at hun bruker å ligge sammen med han til han sovner. Han blir bortskjemt.

Alt er nå ikke bare kos alltid. Det har vært et par bite episoder også. Han kan bli litt hissig.

Ellers har han nå blitt venn med en ny gutt, Nathan. De leker visst utrolig bra sammen. Det er to andre gutter på Augusts alder som han leker med også. De liker å springe rundt.

Jeg ble nå oppringt på fredagen. August hadde kastet opp et par ganger, så de ville at jeg skulle hente han. Jeg gjorde nå det, og vi var sammen. Utpå ettermiddagen følte jeg meg dårlig også. 5 minutter etter at jeg la August begynte jeg å kaste opp. Det fortsatte hele natta. Neste dag hadde jeg feber. Søndagen var jeg sliten. Først på mandag klarte jeg å spise litt. I dag er jeg tilbake i form. Det varte lenge. August var i form hele tiden, selv når han var syk. Han er full av energi uansett hva som skjer. Nå begynner Keith å føle seg dårlig, så snart får jeg vel en pasient tenker jeg.

1 comment:

Anonymous said...

hei.koslig å få høre om august hverdag,ser at han har det bra.ja,når mennene blir syk så er de virkelig dåååååååååårlig.det blir sikkert en stor jobb på deg da ha ha.er kommet nettopp fra jobb,lager middag til meg og marius.skal hilse så mye fra marius.hils.klem fra tante