Friday, April 13, 2007

Egg hunting





Forrige søndag var vi på jakt etter påske egg. Rettere sagt August var på jakt etter egg. Her borte gjemmer nemlig påskeharen egg ute, som barna må finne. Noen av dem er vanlige dekorerte egg, mens andre kan være sjokolade egg eller plastikk egg med gotteri inni.
Vi kom til jakten akkurat da det startet, så overgangen ble vel litt for stor for August. Under den første jakta ville han helst bare gi meg klem. Det var et inngjerdet område som alle foreldrene sendte barna sine inn i mens de voksne stå på sidelinja og prøvde å guide ungene sine i riktig retning. Det var mye bråk, så August var ikke så ivrig.
Til neste runde så August noe kjent i gresset. Han hadde nemlig to dager tidligere fått med seg plastikk egg med gotteri inni fra barnehagen. KAKIE ropte han og skyntet seg bort og plukket det opp. Kakie er et ord som August har satt sammen selv fra det Norske ordet kake og det engelske ordet cookie. Han bruker det for alt som er godt og spiselig. Han rakk ikke å plukke så mange flere før jakten var over, men de hadde også gjemt gotter i gresset, så han plukket litt av det med god hjelp av oss voksne.

2 comments:

Anonymous said...

hei.så stor gutten har blitt.han er verdens herligste gutt...her er det vår nå.i går var det sommertemp men det varte bare en dag.solgløtt og regn i dag.ellers er alt bra her.frank begynte i dag på arbeid,fjorten dager så er det fri uke på han igjen.da reiser vi til bergen på konsert roger water,gamle vokalisten i pink floyd.aina og vegard kommer også,det gleder jeg meg til. ikke noe nytt som jeg vet om.hils,klem fra tante

Anonymous said...

Ja, gutten vokser fort. Han har begynt å repitere ord nå. Det virker som om han snakker like mye Norsk som Engelsk.
Vi hadde fint vær i går også, men i dag er det ikke noe sol.
Det blir gøy å se Aina og Vegard i Bergen. Vi reiser til Key West, Florida om to uker. Keiths yngste bror skal gifte seg. Der er det sol og sommer så jeg gleder meg.
Klem fra Monica