Saturday, October 13, 2007

Lille Aspen



Jeg kan nå ikke bare sette inn bilder av August. Aspen sover nå mye, ellers spiser han og tittter rundt. I dag smilte han litt for første gang. Håper å få et smil på film om ikke så alt for lenge.

Det er nå ikke så mye nytt som skjer. Det har vært rolig etter at tv showet er over. Får se om jeg får satt inn litt flere bilder og historier over helga. Jeg har nå bilde av huset ferdig. Keith skal nå holde foredrag om det hele på universitetet. Han har et byggefag og proffesoren hørte at han var med, så da ba hun ham om å ha en presentasjon i klassen sin. Han har ikke så veldig lyst til å stå foran 80 medstudenter, men jeg synes det er gøy. Jeg får lure meg inn for å høre han. Dette blir nå ikke før om et par uker. Jeg får holde dere oppdaterte der også.

Høsten har nå kommet hit også nå. Trærne har fått gule, røde og orange bladet nå. De har så vidt begynt å falle av. Det er veldig fint, og været har vært bra. Merker at det blir litt kaldere. Morrsomt for meg for nå skal gutta mine begynne å bruke alle strikkeplaggene jeg har. August har på seg sin Elias genser i dag. Aspen skal nå få på seg noe når vi går ut også. Jeg har ei stor hylle med alle plaggene. Det begynner å bli mye å velge i.

August fikk sin første tyggegummi i dag. Han var flink og tygget på dem. Han hadde den i munnen hele tiden, og var tydelig stolt. Han smilte lurt hver gang jeg kommenterte den. Keith var nå ikke så veldig fornøyd. Han synes August får litt for mye gotteri. Vi har dermed betemt at vi trapper ned på søtsaker i ukedagene. Vi skal begynne med lørdagsgodt. Det blir vel en liten utskjeielse i uka også nå og da tenker jeg. Vi fikk jo stor pakke fra Norge her om dagen. Den er jo full av sjokolade og smågodt. Det er vanskelig å ikke småspise litt hver dag om kjøleskapet er fult. Det første August sier når jeg henter han i barnehagen er at han vil ha sjokolade. Det er vel et litt dårlig tegn. Vi passer nå på at han spiser grønnsaker og andre fornuftige ting også. Han liker erter og mais best. Vi holder på å lære han å spise mer grønnsaker også, så om noen har tips tar vi gjerne imot det, for August er litt kresen.

No comments: