Monday, October 08, 2007

Tante Solveigs strikkede plagg8



August har fått seg ny genser med Elias på. August kaller han Kjapp. For dere som har sett Elias på tv skjønner at Kjapp er Elias livbåt. I en episode stikker Kapp av, og Elias må ut for å lete etter han. Da tuffer han rundt å roper KJAPP; KJAPP. Dermed tror nå August at Elias heter Kjapp eller noe i den duren. Tante laget mønsteret for denne genseren selv. Den er kjempefin. August liker den også. Båt sier han når han ser ned på magen sin, og så sier han Kjapp båt.




Tante strikket også en drakt til Aspen. Er han ikke fin. Jeg fikk pakke fra Norge i begynnelsen av forrige uke, og har allerede brukt denne drakten så mye at jeg allerede måtte vaske den. Nå er den tørr igjen, så jeg regner med at den kommer på igjen når vi skal ut i dag.

Vi får så mange komplimanger av våre strikkede klær her borte. Folk tror de er kjøpt på fancy butikker. Jeg viser ofte frem alle plaggene når vi får besøk. Jeg har jo en hylle full. Jeg er glad for at jeg kan bruke de minste plaggenene igjen. De er så fine. Når Aspen vokser seg inn i dem, skal jeg passe på å ta nye bilder så alle får se dem igjen.

No comments: