Monday, October 01, 2007

Extream home makeover

For et par uker siden fikk vi en telefon fra en av produsentene for Extream home makeover. Dette er et tv program der de tar en familie i nød, og river ned huset deres, og bygger et nytt et mens familien er på ferie. Dette skjer på en uke. Produsenten hadde fått høre at Abacus Fine Carpentry var flinke til å bygge møbler og hadde brae snekkere. Keith ble smigret, og sa ja til å være med. Så når Tv folka kom til Seattle forrige uke startet også morroa for oss. Keith og våre snekkere er regnet som spesielt talent, så de får bare de morrsomme prosjektene. De har bygget en spesiell skrivepult, og flere små prosjekter. I dag skal de bygge et liv vakt tårn. Familien får et svæmmebasseng i hagen, og de skal ha dette tårnet ved siden av bassenget.

Familien består av mor og fire barn. Moren jobber med å lære unger å svømme. Nå var svømmebassenget hun hadde for gammelt og huset var klar for en stor oppussing, men det var ingen penger for det. Valget var å selge, og det betydde at hun sto uten jobb. Derfor kom Extream hime makeover til Seattle for å hjelpe henne.

Keith har jobbet mye i helga og de har vel to dager igjen til de må være ferdige. I går da Keith dro hjem var huset oppe, og taket ferdig. Det går fort. De er etter skjemaet, så jeg regner med at det er litt stress der ute nå. Jeg får oppdatere dere i morgen hvordan det går. Keith kommer hjem med mage historier. Jeg synes det er litt kjedelig at jeg ikke får jibbet med det hele. Jeg ammer jo ennda, så det er ikke så praktisk for meg. Jeg får dermed bare besøkt dem. I går regnet det for mye, så jeg gadd ikke å ta med to barn ut dit. I dag er det bare skyer, så kanskje jeg og Aspen tar en tur. Jeg var der på lørdag, og da var de ferdig med første etasje. Det var da 15 elektrikere som sto klare til å springe inn- De har visst 20 snekkere som skal sette dører og legge lister i løpet av 6 timer. Malerene får visst 2 timer på å male huset innvendig. Tv stasjonen har betalt alle naboene slik at de kan bruke hagene deres, og de får også bo på hotel om de ønsker det. Etter at alt er over kommer de for å fikse hagene, bygge nye gjerder, som de har revet ned osv. Det er litt av en produksjon. Mat telt og massage telt har de der også. Lurer på hvor mange massager Keith har hatt så langt. Jeg vet at Jim og Keith går å spiser omtrent hver 2 time. Keith klager over at han legger på seg, men Jim drar han med hele tiden.

Jeg får oppdatere mer siden. Satt inn et par bilder av morroa.



Huset som blir revet ned


Familien som får nytt hjem



Huset hadde led i malingen som var der, så de måtte gå forsiktig frem da de rev det. Normalt kjører de bare en bulldoser igjennom huset.



Huset er borte, og jobben med å bygge det opp igjen har startet.

Hvis dere vil lese mer om tv programmet kan dere se på disse sidene:

http://www.abcmedianet.com/web/showpage/showpage.aspx?program_id=001532&type=lead
http://abc.go.com/primetime/xtremehome/index


Her er mer information om prosjektet vi er med på:

http://www.greenextremehomemakeover.com/index.html

1 comment:

Anonymous said...

hei.ser dere har mye å henge fingrene i for tiden.her er alt som før,frank er reist på arbeid så det er bare jeg og marius som er hjemme igjen.fint høstvær har vi.vi drar til bergen 17 oktober ,frank vil ikke feir bursn så det passer bra med at espen og anna flytter sammen da så får vi hjelpe dem.pakken er vel på tur til dere,er spent å høre hva august sier når han får se genseren.hils.klem fra tante