Friday, January 25, 2008

Tante Solveigs strikkede plagg13





Lenge siden sist. Aspen fikk fine strikkede klær til jul, så vi må vise dem frem. Tusen takk igjen tante. Han er nå så fin i dem, og vi får mye ros. Rachel, Sanders mor, er sjalu. Hun sier at Sander bare har en Marius genser fra tanten sin i Norge. Hun skal prøve å få lokket henne til å strikke mer. August passer fortsatt kofta han fikk og brukte i fjor. Marius genseren er fortsatt litt stor, men den blir fin til høsten. Han liker nå Elias genseren godt. Jeg håper du syntes det var ok at jeg skiftet knappene på denne jakka. Jeg hadde disse liggende. Hadde nemlig tenkt å strikke en jakke selv til Aspen, siden jeg gjorde det til August også, men tiden strakkk ikke til. Jeg fant ut at de passet veldig fint til denne jakka.

Ellers går det bra her borte. Det er kaldt i været her, men sola skinner fra skyfri himmel. Det er flott. Det er litt varmt i sola, men veldig kaldt i skyggen. Det er derfor litt skummelt med svart is på veiene i solfrie steder. Jeg kjører ikke så mye, så ingen grunn til panikk over der. August var i god form da jeg leverte han på pre school i dag. I går var han grinete. Det er vel ikke alle dagene som er like gode. Denne helgen har vi ikke så store planer. Forrige helg var vi jo i Sanders bursdag. Neste helg skal vi i bursdags selskap også. Dattra til ei fra Keiths gymnastid fyller 1 år. August ser allerede frem til kake. August har forresten begynt å drikke varme drinker nå. Han liker kakao, men også chai latte (indisk te med sukker og melk). Han får ikke så mye om gangen, men er flink til å vente på den rette temperaturen. Godt sier han. Han kaller dem hot drink. I går spurte han meg om han kunne få hot drink.
Aspen sitter her påfanget. Tror han må ha ny bleie. Vi skal snart ut en tur i sola. God helg.

2 comments:

Anonymous said...

hei.helt ok at du skiftet knapper.aspen er en godgutt ser jeg.her er alt som før.jeg og marius er alene til neste helg ,da har frank fri.g er det veldig dårlig vær her.kraftig vind ,regn og hagel.det har vært storm mange plasser og veier stengt men her har det ikke vært så ille.fortiden driver jeg ikke med noe form for håndarbeid,har hadd litt vondt i arm og skulder.det ble litt for intens strikking før jul .bestillingen fra aina kom som siste liten ha ha.ellers er alt bra.det blir vel handeltur med dine foreldre i morgen.hils klem fra tante

Anonymous said...

Hei!
Så heldig du er som har en tante Solveig som strikker flotte klær til guttene dine!
Snakker August noe norsk da, eller går det mest på engelsk? Barna mine snakker ganske godt norsk men så går de også i barnehage sammen med seks andre norske barn. Det hjelper nok litt på.
Skal du hjem til sommeren? Det hadde vært koselig om vi kunne møttes. Vi får baby om ca seks uker, og gleder oss veldig til det!
Ha det fint, Monica! Hilsen Marit