Tuesday, February 26, 2008

Tilbake igjen






Det har vært et lite opphold her nå. Jeg håper nå at jeg er tilbake for fult med å gi dere små oppdateringer av livet vårt her borte. Etter en bursdagsfeiring til en liten jente ble vår familie utsatt for influensaen som herjer her borte. Først ble Keith og August syk. Keith lå i 3 dager. Hadde feber og vondt i kroppen. Han kastet litt opp også. August hadde feber også. Jeg klarte meg nesten en uke før jeg ble syk. Aspen fikk feber også. Jeg hadde noen dager hvor jeg følte mer bedre, men så måtte jeg tilbake i sengen igjen. Det er først nå i de siste dagene at hosten har gitt seg hos meg. August var hjemme fra barnehagen i to uker. Vi hadde vel en dag hvor vi trodde han var bra igjen, men da vi hentet han så hadde han feber igjen. Keith ble bra etter en ukes tid, mens jeg hadde vel to uker hvor jeg pendlet litt til og fra senga. Den siste uken var det nå hosten som gjorde at søvnen ble litt dårlig. Uansett nå er jeg i form igjen, og kommer til å holde meg langt unna syke mennesker om jeg kan. Jeg håper ikke August drar med noe hjem fra barnehagen.

Våren har kommet hit nå og det er mye varmere ute igjen. Det er på tide å henge opp vinterjakkene nå. I helga var jeg og August ute å sparket fotball i parken som ligger rett over gata fra der vi bor. Det liker han godt. Parken har også noen sluser for båtene som skal til og fra sjøen og noen innsjøer som omringer Seattle. August liker godt å ta en tur dit for å se på båtene. Det var en stor fiskebåt der på Søndag, som kom hjem fra fiske i Alaska. De hadde vært ute noen måneder. Skipperen sa at de hadde hatt skikkelig dårlig vær. Når båtene er klar til å kjøre ut av slusene sier August alltid bye bye boat.
Aspen har begynt å bli flink til å sitte. Han liker å sitte å fingre med leker. De fleste går nå rett i munnen. Jeg tror det er like før vi får tenner. Jeg kjenner at det presser på der inne. August liker nå ikke å dele bilene sine med Aspen, så når August er på barnehagen lurer vi nå oss til å leke med dem.

Ellers kan jeg fortelle at jeg har passet en 5 måneder gammel baby i to dager nå. Finn heter han, og jeg har noen bilder av Aspen og Finn som jeg har planer om å sette inn her snart. Finn er sønnen til en av de som jobber for oss. Pappaen til Finn har pappapermisjon i disse dager, men Keith var litt desperat og lurte på om han kunne ta to dager pause, mens jeg passet Finn. Det er nå litt morrsomt. Det er nå bare en måneds forskjell på de to, så det blir som å ha tvillinger. Jeg merker nå stor forskjell på utviklingen på de to også. Aspen er mye mer våken og leker, mens Finn sover mer og er opptatt av å titte på ting. I går grein de masse når jeg maten den ene og den andre måtte vente, så til lunsj i dag hadde jeg lært. Jeg rigget begge opp med puter foran meg slik at jeg kunne mate dem begge samtidlig. Det gikk kjempeflott. Nå sover Finn mens Aspen holder på å gnager på en av sine leker.

No comments: