Monday, April 21, 2008

Tilbake i Seattle


Nå er det en uke siden jeg kom tilbake til Seattle igjen. Flyturen tilbake gikk over all forventning. Jeg var litt skeptisk til å reise så langt alene med to små barn. Det gikk flott. Augsut synes nå at det er stas å kjøre fly. Han var nesten først inne på flyet fra Kristiansund. Han var veldig opptatt at han skulle gå opp trappa til flyet selv. Da han kom inn og begynte å gå ned midtgangen til sete vårt snudde han å spurte meg: "Where is the TV?". Litt skuffa var han, men vi fikk nå vindusete, så han fikk følgt med ute hva som gikk for seg.
Jeg fikk skjekket inn min bagarsje helt frem til Seattle på Kvernberget, så det var litt deilig. Slapp å tenke mer på den. I gardemoen hadde vi god tid til vårt neste fly, så vi spiste lunsj der. Siden jeg visste at neste fly ikke hadde Tv heller dro vi innom å kjøpte oss en bok om Elias og Donald Duck. Begge valgt av August selv. Jeg prøvde å få August til å ta en liten lur på flyplassen også, men han ble bare liggende å se ut på alle flyene.
I Kjøbenhavn hadde vi kort tid til å finne vårt neste fly, så da vi kom ut av flyet fant jeg en liten trille. Der plasserte jeg både Aspen og August. August fikk en kjærlighet på pinne, så da var vi klar til å dra fort igjennom flyplassen. Det er jo enkelt å finne frem, men litt lange strekninger blir det jo. Vi måtte stå en stundt i kø for å vise passene våre, men flyet rakk vi nå flott. August var litt trøtt nå. så det ble litt syting og jeg vil ikke høre på mamma. Det var deilig å sette seg på flyet. August var fornøyd da han fikk se at det var tv der. Jeg fikk også sitte slik at jeg fikk en liten seng til Aspen, så han trengte ikke å sitte i fanget mitt hele turen. August satt å så Toy story om og om igjen, og han sov litt også. Aspen sov nå litt også, men de to sov annenhver gang, så jeg var trøtt da vi landet. August ville kjøre mer fly da vi landet, så han er klar til en Norgestur igjen. Keith hentet oss på flyplassen. August var glad for å se han igjen.

August var hjemme fra barnehagen på tirsdagen, men han hadde så mye energi at jeg bestemte at han fikk dra dit på onsdagen. Det virker som han omstilte seg temmelig fort. Aspen hadde et par dager der han våknet tidlig, men han er tilbake til Seattle tid nå.

Jeg kan fortelle at gutta sporter rundt i nye klær hele tiden nå. August er glad for at jeg fikk med meg alle lekene hans også. Jeg fikk med meg en del Norske barnebøker, så jeg leser mye for August nå. Han liker nå både Barbarpappa, Mumietrollet, Mamma mø og Sunnbåten syver. Det er nå litt gøy for meg at jeg har noen flere bøker å velge i. August vil jo gjerne høre de samme bøkene hele tiden, men jeg trenger litt forandringer.
Torsdag, Fredag og i dag hadde jeg Finn her hos oss. Jeg har nå passet han før. Det går nå bra. De sover begge to nå.

Jeg setter inn flere bilder fra vår Norgestur senere. Nå skal jeg vaske kopper før gutta våkner. Vi hadde nemlig middagsgjester i går. Urmas og kone med 3 måneder gammel datter. De er fra Estonia. Vi laget italiensk mat for dem, og siden det ble litt sent gadd jeg ikke vaske i går. Jeg venter også på en som skal komme å skifte frontruta på bilen min i dag. Temmelig greit at de kan komme hjem til kundene. De har en egen service bil, som kjører rundt. Frontruta mi han en stor sprekk, så utskifting var det eneste alternativet. Ellers har vi hatt noen kraftige værforandringer her. En dag var det 26 grader og neste dag 6. Vi har både hatt snø (det la seg ikke) og sol. Dette er nå litt typisk vårvær her borte. Variasjoner. De bruker å si at om en ikke liker været i Seattle kan en bare sette seg ned å vente i 5 minutter. Den siste uka har det vært slik. På søndagen snødde det, og et par timer senere skinte sola. Vel, oppvasken venter...

2 comments:

Anonymous said...

hei.det var godt å se at turen gikk greit.været her er topp,sol og til og med vindstilt.12 varmegrader kl.20.00det er bra til å være her på denne tiden.jeg og marius er alene hjemme,frank kommer hjem til 1.mai og har uka etter fri.det var pelle politi jeg hadde bestilt,fikk den først i dag,sender den til august i posten.så blir det bursdagsgave i posten også.kan du sende adressa deres på mail til meg.har rotet den bort.ellers er alt som før her.hils de 3 guttene dine fra meg.klem fra tante

Anonymous said...

August skal bli glad. Jeg sender deg en email en av de første dagene, Monica