Wednesday, October 01, 2008

Besøk fra Norge 1





Bildene denne gangen er fra da vi var hjemme i Norge i våren. Det skal nå bli flere nyere bilder snart håper jeg.

Først en liten oppdatering. Vi har hatt travle dager her borte. Jeg har hatt en malerjobb. Jeg maler veggmalerier i folks hjem innemellom. Ved siden av det nye oppdraget jeg hadde for en uke siden har jeg ikke malt et siden jeg var gravid med August (brukte spesial maling, så jeg ikke skadet fosteret).Denne jobben jeg hadde nå var i et pikerom. Jeg skal skrive mer og sette inn bilder snart. Vi har ikke vært å tatt de ennda.
Ved siden av dette har vi jo hatt et økonomisk krakk her borte. Over natten ble det temmelig stille i byggebransjen. Vi har flere prosjekter på hold nå. De fleste vil vente å se hva som skjer. Vi har også et par byggere som ikke har solgt husene vi har jobbet på som rett og slett ikke har penger til å betale oss. Så det har vært litt stress de siste ukene.

Nå er også mine foreldre her borte. Det er flott. Vi prøver å koble litt av når vi er sammen med dem. Flyturen over gikk greit for dem. De sov lite, så de var trøtte da de kom hit. De første dagene ble de trøtte på kvelden, men nå virker det som om de er vant med vår tids sone. Jeg og Aspen hentet de på flyplassen, mens August og Keith ventet i huset vårt. De bor der. August var nå temmelig fornøyd da de kom. Da fikk han sjokolade mens han åpnet den ene pakken etter den andre. Han koste seg. Den første natten ble han med oss hjem, siden Keith og jeg ikke har flyttet. Vi sier vel opp leiligheten denne måneden. Resten av nettene har August sovet hos sine besteforeldre. Han er litt forvirret hva han skal kalle dem. Han synes vel Bestemor og Bestefar blir litt langt eller kanskje han hører at jeg sier pappa og mamma. Han sier ofte pappa og mommy til dem. Da jeg og Keith var der kalte han sin Bestemor for the other mommy. Han satt ved kjøkkenbordet og spilte et sill med sin Bestefar her om dagen. Da så han bort på meg å sa I play with Mommys daddy. Han har plukket opp litt flere Norske ord nå som han har vært sammen med Norsk talende mennesker hele tiden. Det er flott.
Pappa har også begynt å hjelpe til å pusse opp litt. Han har revet kjøkkenveggene våre, så nå legger vi inn insulasjon og får nye vegger. I dag skal vi kjøpe materialer, så nå må jeg gå. Jeg lover å oppdatere med nye bilder snart (håper jeg får tid).

No comments: