Tuesday, June 16, 2009

Elea og Preben

Her er noen bilder jeg fikk av May Britt. Jeg syntes de var veldig morrsomme. Jeg vet at Solveig har de på bloggen sin, men for de som ikke er innom der kan nå nyte noen bilder av mitt tantebarn og tantehund. De er jo begge veldig fine.

Her borte har vi hatt veldig flott sommervær, og gutta elsker å bare ha på seg shorts og t skjorter. Det er dette August maser om gjennom hele vinteren. Han er veldig opptatt av at det skal være game shirts, så alt må nesten ha nummer på seg. De sparker nemlig mye fotball i barnehagen for tiden. Han er visst veldig aktiv. Vi hadde nå en fotball her også som vi tar med oss i parkene, men vi glemte den hos Keiths foreldre sist vi var der. Vi sparket fotball der også, men hadde problemer med Aspen. Han hylte og grein hver gang han ikke hadde ballen. August sprang da bort å ga han den hele tiden. Litt av en spiller denne lillebroren.

Vi hadde foreldre konferanse forrige uke i barnehagen. Det gikk greit. August er en veldig sosial gutt, som er for det meste glad. Han liker bøker og science (vet ikke hvordan jeg skal oversette den). Han liker å leke med gutta, men har ikke en beste kompis ennda. Han sparker fotball og liker å løpe. Han er flink til å åpne lunsj boksenm sin og til å kle på seg. Han trenger fortsatt hjelp med knapper og liker ikke å rydde opp. Han sier at det er fordi det er for gøy å leke. Han er flink til å skrive bokstaven A, og kjenner igjen flere bokstaver og lydene deres- han kan også telle. Ellers er han ikke så flink til å høre etter alltid. Om noen av gutta finner på noe tull er han med dem. Han må ofte bes flere ganger om de skal rydde opp eller de vil han skal gjøre noe. Det var morrsomt å høre om hvordan han er når vi ikke er rundt han. De sier at han er pratsom sammen med barna, men ikke så pratsom til sine lærere. Jeg vet ikke hvorfor han er slik for han virker veldig pratsom med voksne vi har rundt oss. Selv de han ikke kjenner så godt.

Nå er Keith i et møte og gutta sover. Jeg skal pakke lunsjer og ordne meg litt før jeg vekker de. Etter det skal jeg hjelpe ei av våre ansatte i verkstedet vårt. Senere på dagen skal jeg levere lønning til alle, da blir de glade tenker jeg.




No comments: