Saturday, October 24, 2009

Gutta tegner

Jeg har nå skrevet tidligere om guttas flotte tegneblyanter. Her er et lite nærblide av noen av dem. Temmelig morrsomme. Gode å holde i for Aspen også. Her er noen bilder av gutta der de sitter i dyp konsentrasjon. Det varer jo ikke så lenge før de skifter aktivitet, men Aspen liker å sitte litt mer enn August ser det ut som. August har begynt å tegne litt mer former og Aspen liker å tegne med små bevegelser. Han blir veldig stolt når jeg skryter av han.





Akkurat nå sitter de å ser på en film vi fikk i siste pakke fra Norge. Gurin med reveropa. Den er fin og akkurat passelig skummel. Jeg benytter tiden til å lese email og skrive en liten notis her. Aspen liker ikke at jeg skriver på dataen. Han kommer å drar i meg og vil at jeg skal gjøre andre ting. Hvis ikke romstrerer han rundt alene. Da går han i kjøleskapet. Der begynner han å ta ut ting. Egg, brød eller melk. Han leter etter ting han kan spise. Han liker også å gå på badet for å se om det er noe der han kan finne på. Det er helst toalettpapiret som blir rullet ut der. En annen ting begge gutta liker er en bok vi har. Det er en bok om kroppen. Den viser tegninger av alle kroppsdeler, muskler, celler og bakterier. Det en en voksenbok, men en gang tok Keith den ut og viste den til gutta. De satt å snakket om hjernen, magen og tarmer, og nå er dette en av favorittene til gutta. De tar den frem titt og ofte og peker og spørr. I går måtte jeg sitte og fortelle August hva alle bakteriene het og gjør. Jeg vet jo ikke alt (det står jo på latinsk) så det ble mye feber og vondt i magen svar.


August er ikke helt i form i dag. Han føler seg litt kvalm. Prøver å få i han litt mat, men han er småspist. Det blir vel en rolig lørdag tenker jeg.

1 comment:

Anonymous said...

Hei der!
Når jeg så de tusjene, er jeg ganske sikker på at jeg hadde noe lignende hjemme på Bremsnes når jeg var lita! Husker den runde formen og tror at de også hadde dyrehoder -:) Elin