Thursday, December 17, 2009

Flere bilder av gutta

Jeg tok nå noen flere bilder av gutta da vi var i Carnation, og her er de.



Vi har vært ute å gjort noen juleting de siste dagene. Keith ble ferdig med skolen for i år i går. Det var deilig for vi har hatt mye stress med avsluttende oppgaver og slikt. Det er mye modellbygging, og i kveld skal vi til en modell brennings fest. Klassen hans skal møtes og brenne alle modellene de har bygget. Det blir gøy.

I går var vi på en sjokoladefabrikk. De har utrolig gode sjokolader, og en kan være med på en rundtur i fabrikken. I går hadde de en utstilling av pepperkakehus, og masse smaksprøver av sjokolade. Theo heter merket (www.theochocolate.com/) . De er organiske og litt dyrere enn all den dårlige sjokoladen de selger på butikkene her borte. Melkesjokoladen til Theo smaker omtrent som norsk melkesjokolade. De har også mange andre smaker, så i går smakte vi til vi alle følte oss kvalme. Min favoritt ble melkesjokolade med vanilje. Aspen ville til slutt ikke ha mer. Han ville bare drikke vann. August ville selvfølgelis bare ha mer og mer. Pepperkakehusene var bygget av forskjellige arkitekt kontorer i Seattle og var utrolig flotte. Kjedelig at jeg glemte kameraet hjemme.
Kvelden før var vi over til slusene. De hadde en julebåt gående igjennom og de hadde et kor på båten som hadde en 20 minutters konsert mens de gikk igjennom slusene. Passelig lengde for gutta. Julenissen var selvfølgelig om bord, så gutta vinket mye til han.

Ellers skal vi over til Keiths foreldre på søndagen for å bake julekaker. Jeg har skoldet mandlene til marsipanen jeg skal lage, og kjøpt inn et pepperkake hus vi skal pynte. Ovnen vår er så dårlig at jeg ikke kan bake i den, så alt blir enkelt her i huset. Vi skal også ha en bakedag sammen med Lisa, vår nabo. Regner nå med at jeg lager karameller også. Det blir litt travelt fremover, men her borte er ikke ting så høytydelig. Det er ingen krav om 7 sorter og slikt. Vi fikk forresten pakke fra Norge med lefser (baket av tante Solveig), men jeg regner med at den forsvinner før jula er her. Her borte er nå jula omtrent over den 25ende, så ingen 12 dagers jul her. Jeg skal nå se om vi får satt opp juletreet til helga, og her har vi det oppe til uka etter nyttårsaften tenker jeg. Det er ikke vanlig her borte. Her blir de satt opp i begynnelsen av Desember. August har allerede spurt om juletreet ikke kommer snart, alle andre har juletre...

2 comments:

Anonymous said...

Hei.
Bestemor har vært inne og sett på bilder av gutta.
Du må nå finne frem juletreet til dem. Hører August sier at alle andre har .
Ja det blir mye å lage fremover så du ordner karameller også , mye søtt skjønner jeg men det går vel unna hos dere Keith spiser vel sin part ha, ha.I morgen skal vi til byen å passe Elea.Mamma og pappa skal jobbe. Preben krever også oppmerksomhet ser vi , han er litt sjalu.
Vi snakkes. Mamma/bestemor.

Anonymous said...

Juletreet kommer vel opp i dag tenker jeg. Hils de i byen