Thursday, July 29, 2010

Kjøkken installering

Her er noen bilder fra hva jeg drev med forrige uke. Kjøkkenet er fra en venns firma. Han har et verksted. Northrup case heter firmaet og mannen selv heter Brian (www.northropcase.com). Han er kjempeflink og gjør mange jobber for flotte byggere her i Seattle. Vi er hans installerings crew. Dette kjøkketet er laget plyboo. Tror det er slik det skrives. Det er bambus. Klienten er pensjonert arkitekt, så han designet det selv.
Rachel er snekkeren jeg jobber sammen med for tiden. Vi har det veldig fint sammen på jobben. Hun er veldig koselig og veldig flink.

Første dag organiserte vi og leverte kjøkkenet til vår klient. Vi startet å installere noen av skapene. Dag to ble vi ferdige med alle underskapene.

Dag tre og fire jobbet vi med de høye skapene og vegg skapene.

På dette bildet er innredningen ferdig og venter nå bare på at topp platen skal komme. Den er i granitt, og ble instalert dagen etter at vi var ferdige. Vi skal tilbake å gjøre noen småting til, men det blir neste uke. Da skal jeg prøve å få tatt noen flere bilder av hele kjøkkenet når det er ferdig med granitt og hvitevarer.


Her ser dere kjøkkenet. Det er en vegg til høyre med skap fra guv til tak. Denne jobben var veldig gøy for jobben gikk så fint og klientene våre var så greie. De lagde is te til oss hver dag. I steden for sukker brukte Gene, som mannen het en skje med konsentrert lemolade (sitron juice). Utrolig godt på en varm dag.

Jeg føler at jeg forklarer hele jobben over litt dårlig, men for første gang har jeg et tema hvor min engelsk er bedre enn norsken. I Norge lærte jeg egentlig ikke ordene på verktøy og ord og utrykk brukt av snekkere og husbyggere. Jeg kan nå alle disse på engelsk, så om jeg skal forklare dette på Norsk føler jeg at det går så sakte og at jeg må tenke så mye. Det sniker seg også inn engelske ord. Ganske rar følelse.

Jeg tok også noen bilder fra en jobb jeg var på i går. Jeg får sette de inn en annen dag. Tror Keith tok noen bedre bilder enn meg så jeg får se hva han har også. Jeg og Rachel var ute i dag også, og i morgen skal vi jobbe et par timer sammen også. Etter vi er ferdig i morgen skal vi lakke gulvet i huset vårt. Vi har et strøk allerede, og vi legger andre strøket i morgen. Vi skal jo flytte inn i helgen, så vi må bli ferdig. Det ser veldig fint ut. Gleder meg veldig.

1 comment:

Anonymous said...

hei.ser at du står på både på jobb og hjemmefront.du er veldig flink og dyktig må jeg si.det høres godt ut at dere får flyttet inn i huset,det må bli himmelrike for guttene.her er alt som før,frank er kanskje litt mere redusert suden dere var her.aina kommer i morgen og marius drar da til oslo.de skal til berlin fra søndag til onsdag.han begynner på skolen 5 august.ikke så mye nytt ellers.har vært noen små turer i trondheim,blir vel en til når aina kommer.hils alle fra oss.ha ei fin helg med flytting.klem fra tante