Tuesday, December 28, 2010

Julenisse besøk 2010

Hvert år må vi besøke julenissen. August og Aspen tror veldig på han, så vi må være veldig forsiktig med hva vi sier rundt dem. Hører de ordet Julenisse (Santa) står ørene på stilk. Håper det varer et år til.

Turen ned til Santa skal jeg fortelle mer om siden. Jeg kaller han Santa siden gutta gjør det. Jeg har lært dem om nissene vi har i Norge. August synes det er litt urettferdig at vi har mange nisser i Norge. Jeg har fortalt at skognissene og fjøsnissene ikke kommer med julegaver slik som Santa. Jeg har fortalt at Santa kommer til Norge også, men vi var så heldig å møte han i Seattle.

På tur til Nissen ble vi møtt av en uteligger i nissedrakt. August ble litt forvirret, men fant fort ut at han var falsk siden han manglet tenner. Julenissen må nemlig ha tenner.
Vi ventet litt i kø før vi møtte karen fra nordpolen. Fikk servert cookies og varm cider mens vi ventet. Gutta var spente. Aspen drev å sa at han skulle sitte i fanget på grandpa. Han jublet og var spent. Må stadig fortelle han at det er Santa ikke grandpa.

Vi hadde tyvåpnet en julepakke fra Norge for anledningen. En myk pakke fra Tante Solveig. Jeg var nå litt klar over at det lå noe fint inni den. Myke pakker er ikke pop hos gutta, men når den også inneholder sjokolade er pakken godkjent. Jeg liker myke pakker og gensrene er flotte. Pakken hadde bukser også, så gutta hadde helt nytt anntrekk. Vi likte alle Mariusgenserene deres og fikk selvfølgelig masse kommentarer når vi ventet i kø. Alle likte genserne og syntes gutta var søte. De var jo det, og de var så flinke å stå i kø. Vi ventet jo i over en time, og det var mindre enn forventet. Denne Nisseplassen er nemlig den beste i Seattle (synes jeg). Santa tar seg tid til å snakke med barna. Han roper dem til seg med navn når det er vår tur. Forteller dem at de har vokst mye siden sist han så dem osv. Selv om køen er lang er det verdt det. Gutta får tid og blir ikke løftet opp og ned bare for et bilde. Ventetiden er bare med på å bygge opp forventingene. Nordstom Julenissen har aldri skuffet, så dette er plassen for oss. I fjor var vi i et annet kjøpesenter og fikk bekreftet at vi vil til Norstrom (som er navnet på kjøpesenteret til vår Julenisse).



Det ble, som dere ser ingen grining i år heller. Gutta var høflige og snille. Vi fikk tatt bilde sammen med Santa. Han klemte gutta og spurte hva de ønsket seg til jul. Aspen sa Dinosaur og August Spiderman. Nissen spurte om August ønset seg noe mer. Gutten fikk litt hjernteppe og tittet rundt i rommet. Han fikk øye på en fuglekasse, så det datt bare ut av munnen hans, birdhouse. Dagen etter fikk de åpne en pakke hver før vi dro til besteforeldrene. August sa da, mens han åpnet pakken, at han håpet det ikke var fuglehuset.

Gutta var begge fornøyd med besøket. Det er alltid stas å møte Nissefar. Vi får vårt bilde i posten på Januar, så jeg skal sette det inn senere. Bildene over ble tatt av Keith.

No comments: