Friday, December 24, 2010

God jul

I skrivende stund er det juleaften der hjemme hos dere, mens vi her borte holder på å stå opp. Det blir vel mer riktig å si at jeg har stått opp, og resten av gjengen sover. Klokka er snart 11 og jeg har innser at jeg har noen syvsovere i min familie. Aspen var dårlig i går, så jeg ga han noe febernedsettende før leggetid, så jeg håper han har sovet av seg det værste. Vi har nemlig en fullpakket dag i dag.

Vi har ikke vært å tatt bilde med julenissen og hans siste dag er i dag. Planen er at jeg og August tar bussen ned sår i kø og ringer Keith når det er på tide at han kommer ned med den syke. Sånn er det når en venter til siste liten. Problemet er jo at Keith har vært limt til dataen for å skrive oppgave, og han ville så gjerne være med til nissen. Når en har tidsfrister med skole og jobb er det ikke bare bare å stå flere timer i kø (for det regner jeg med at vi må). Selv julene hvor vi har vært tidlig ute står vi i kø.

Uansett, på bildet over ser dere hvor vi skal. Hvert år bygger de et julehus for julenissen og hans hjelpere. De er ofte inspirert av en barnebok om julen. Der sitter nissen og tar imot alle barna. Det finnes andre nisser rundt omkring, men det er nissen her vi har hatt våre beste minner fra. Han har tidligere hatt tid til å snakke med gutta, gi de klemmer og vi kan ta bilder. Det har vært en fin opplevelse for gutta.

Videre skal vi pynte pepperkake huset vårt før eller etter vår kjøretur til Keiths foreldre. Jeg må også pakke inn de siste julegavene. Hører lyder oppe nå, så gutta er våkne. Jeg må vel opp å skjekke formen.

God jul til dere alle, så får jeg satse på å oppdatere med julenisse bilder snart.

1 comment:

Anonymous said...

god jul til dere og tusen takk for pakken.koslig med julepynten som guttene hadde malt.de henger på treet nå.kos dere og ikke stress.klem fra tante