Tuesday, January 25, 2011

Lesehester


 Her i Seattle finnes det mange bokhandlere som selger brukte bøker eller en miks mellom brukt og nytt. Keith elsker bøker og er innemellom på leting etter bøker som ikke lengre er å få kjøpt nye. Her er noen bilder jeg knipset mens vi besøkte to forskjellige bokhandlere. Gutta finner barnebøkene fort og da setter de seg ned å begynner å lese.


Bokhandlerene er ganske forskjellige her borte i forhold til Norge. Her er det vanlig at en besøker en bokhandler og setter seg ned å leser. Mange butikker har store lenestoler, område hvor en kan sitte å lese foran en peis, bord en kan sitte å studere ved osv. Barneavdelingene er ofte flotte også. Noen av de store kjedene eller de som spesialiserer seg på barn har lekekrok og lese krok. De har ofte forfattere eller ansatte som leser for barna. Dette fører selvfølgelig til at gutta liker å besøke bokhandlere. De finner seg fort til rette og er ofte ikke veldig glad når vi går videre.

Aspen har begynt å ta med seg et lass med bøker når han legger seg. Han har en haug rett ved senga og blar og blar. Jeg leser nå til dem også, men de vil alltid ha mer og mer. Skulle ønskevi hadde et bibliotek med Norske bøker her for en blir jo litt lei av de samme bøkene. Jeg har derfor lest mange engelske bøker i det siste. Jeg liker bibliotekene her borte godt også, men det får jeg fortelle mer om siden.

No comments: