Thursday, January 27, 2011

Bibliotekene



Her er bilder av de tre bibliotekene vi bruker. Først har vi Ballard bibliotek. Nummer to er Queen Annes bibliotek. Nederst har vi hovedbiblioteket i Seattle, som ligger i sentrum. Jeg og gutta bruker å besøke bibliotekene i Ballard og Queen Anne. De elsker å dra på tur dit. Der plukker vi opp mange barnebøker og filmer. Vi har jo ikke tv her (synes det er alt for mye reklame), så gutta ser på barne tv gjennom dvd filmer fra bibliotekene. De har både filmer de kan lære av og filmer de blir underholdt av. En av Augusts lekser er å lese en bok hver dag, så vi går jo igjennom noen bøker i uka også.

I går leste jeg er par bøker før gutta la seg. Jeg var veldig trøtt selv, og jeg sovnet rett og slett mens jeg leste i en av bøkene. Jeg våknet og leste samme setningen igjen før jeg dubbet av igjen. Dette skjedde et par ganger til. Plutselig våknet jeg av at August hylte SHE DID WHAT? SHE DID WHAT? Keith som hadde sittet å lyttet til historien kom ruslende opp også, siden han følte at det ikke var noen fremdrift lengre. Heldigvis var det bare et par sider igjen, så jeg ble nå til slutt ferdig med boken. Gutta ble lagt, og jeg gikk å la meg også. Jeg sov dermed 10 timer i natt.

No comments: