Monday, February 14, 2011

Happy Valentines day




I dag er det Valentines dag her borte. Dagen da en skal share your love, som barnehage tanta til Aspen sa da jeg leverte han i dag. Det betyr tydligvis at en også burde ha ordnet med valentines kort, noe som jeg ikke gjorde. Barna hadde med seg små kort som de delte ut til klassekameratene sine. Gutta har starwars, transformers og andre gutte ting på sine kort (et par eksemplarer over), mens jentene stiller opp med Hello kitty og andre søte rosa ting. Noen kort kommer med små tatoveringer, klistremerker, blyanter, kjærlighet på pinne osv. August var ivrig på å komme seg hjem i dag for å vise meg kortene sine. Jeg elsker Valentine fortalte han meg. Da jeg leverte Aspen likte han ikke helt at han ikke hadde kort. Dette var første gang jeg fikk se denne tradisjonen på nært hold, så tro meg at gutta skal ha med seg Starwars eller Bakugan kort neste år. Keith forteller meg jo ikke om slike ting. I fjor lagde August kort i barnehagen, så jeg tenkte ikke på det i år.

Da jeg leverte Aspen i barnehagen i dag satt jeg sammen med han litt. De hadde sirkel tid, og på slutten skulle ungen som hadde med seg kort eller cookies dele de ut. Connor var første mann ut. Han er en lyslugget gutt som har en klar sterk røst og er ikke særlig sjenert av seg. Han begynte å dele ut, mens tanten hjalp han med navnene. Etter to kort begynte han å si at kortet var til Aspen. Hver gang han dro frem et kort sa han at det var til Aspen. Tantene lo og sa at de skjønte at Aspen var en som han virkelig ville gi et kort til. Da han endelig fikk delt ut kortet til Aspen kom han over og hjalp til med å åpne det.

Tantene har fortalt meg at Aspen har begynt å få venner i barnehagen. De synes det er intresangt at han holder mest sammen med guttene som er veldig pratsomme. Han er jo litt mer stille selv, men han har begynt å komme ut av skjellet sitt, som tantene kaller det. Han har jo en større bror, så Aspen kjenner jo til lekene som er litt kule. 






No comments: