Friday, July 01, 2011

Endelig helg

 Her er August i en park kalt Gas Work det er her de sender opp fyrverkeriet på mandagen. Det er nemlig 4 juli allerede. Tiden flyr.

 August er opptatt med å lage ting for tiden. Akkurat nå driver han å tegner for han har funnet ut at han skal selge sine kunstverk slik at han kan få penger. Først skulle et bilde koste en dollar, men litt senere hadde prisen steget til 3 dollar. Han sa a tde han kjente skulle få bildene til en dollar. Nå i ettermiddag hadde prisen steget igjen. Nå koster de 10 dollar, men han har fortsatt kjentfolks tilbudet på en dollar. Jeg spurte han hvorfor han skulle selge bilder, og han svarte med at han ville tjene penger. Hva skal du bruke dem til spurte jeg så. Kjøpe ting var svaret.
Bildet over er tatt en ettermiddag han ville lage sverd og skjold. Han kom opp med ideen helt alene. Jeg hjalp han med stikk til skjoldet slik at han kunne ha den på armen. Etter å ha postert med utstyret begynte han å lage skjold og sverd til sin bror også. Han var meget stolt, og var med å hentet Aspen i barnehagen med gaven til sin bror. De andre ungene i barnehagen ble litt sjalu og jeg tror mange av dem ønsker seg en storebror som August.
Siste bilde i dag er fra en dag da August ble med Keith på skolen. Guten underholdte seg selv med fil til jeg kom å hentet han en time eller to senere. Han hadde fri fra skolen og jeg var på jobb. Han liker godt å bli med Keith for det er alltid noen av klassekameratene som har noe godt. Mange av dem liker under, så han får jo litt oppmerksomhet fra dem.

Vi skal nå dra å ha en liten sammenkomst med våre ansatte. Vi skal til en strand der vi skal samles og spise pizza. Det ble litt for kort varsel til å arrangere grilling. Gutta gleder seg og sola skinner, så det blir gøy.

No comments: