Monday, September 17, 2012

klasserom og en tann mindre



 Her er Aspen ved sin skolepult. Han liker seg på skolen og det virker som om han har fått noen venner i klassen sin. Han har ikke noe imot å gå. Læreren hans er koselig. Han forteller innemellom litt fra skoledagen sin, men det meste må nok dras ut av han.

 Bror derrimot snakker og snakker om ting som skjer. Han er nå i andre klasse og har en mannlig lærer i år. Det virker som om han har full kontroll over elevene sine.
 I klasserommet har de et akvarium med to skilpadder. De heter Karen og Walt. Aspen synes det er veldig gøy å komme inn å ta en titt på dem når vi henter August. Aspen slippes ut 5 minutter tidligere enn sin bror så jeg kan være utenfor når begge kommer ut av rommene sine.
 I helga mistet August en av fortennene sine. Han var ute å lekte og kom borti den med armen sin, og den falt ut. Han ropte da på meg siden han ikke kunne se den. Den hadde ramlet på bakken. Han hadde litt blod i munnen og måtte inn å skylle den.
Samme kveld kom tannen under puta slik at tannfeen kunne komme. Keith og jeg prøvde å finne på noe spesielt, og leste om en dame som lagde fotavtrykk for sine små. Vi ble inspirert. Jeg hadde ikke glitter for hånd, men fant noe sminkepulver med skimmer i. Sølte litt på hyllen bak hodeputa til August. Jeg laget et tynt lag med fotavtrykk i fra en liten fee. Under puta la vi noen dollar i en skimmer pose. Søndagen våknet gutten. Keith og jeg sov ennda. Jeg hørte at han gikk opp og ned trappa og lyttet til døra vår. Keith våknet og spurte meg hva klokka var og da gikk døra opp og August stakk hodet inn. Jeg fikk penger av feen, men det er mer. Dere må komme å se. Han tok oss med opp på rommet og viste oss avtrykkene. Han var særiøs og veldig ivrig. Keith hentet kameraet og han filmet mens August fortalte om opplevelsen. Han tar godt vare på avtrykkene for han vil vise dem til alle som kommer innom. Han tar de med opp på rommet sitt.


No comments: