Saturday, January 26, 2013

Fremgang og strikkede plagg

 Alba klarer nesten å holde flaska si selv. Hun ligger nede når hun gjør det så hun passer vel egentlig bare på at flaska ikke ruller ned. Vi bruker nemlig glass flasker til vår lille frøken. Her borte har det vært så mye bråk om plastikk flasker som gir fra seg farlige gasser. Etter å ha hørt dette og sett flere dokumentar filmer om hvordan mat blir laget, bensin og natur gass blir produsert stoler jeg ikke på noen lengre. Derfor har jeg gått til innkjøp av fine glassflasker med et silikon trekk. Vi har allerede rukket å knuse to, men jeg bestilte bare nye på hjemmesiden til de som lager flaskene med silikon trekk (lifefactory). Det kostet ikke så mange kroner heller, men det skal nå bare mangle siden flaskene med trekk ikke er så veldig billig. Jenta drikker nå melk kombinert med pupp for tiden. Hun koser seg med begge delene, så både mor og datter er fornøyd.

Alba har forresten på seg en strikket jakke som August fikk av tante Solveig. Lua fikk vi også av henne og hører til en lilla strikket drakt. Jeg regner med at vi skal bruke den drakten igjen snart, så da skal jeg passe på å ta bilde.
 Her er vår kjære Aspen. Han ligger å slapper litt av.
 Alba i et annet anntrekk fra tante Solveig. Denne drakten ble strikket til Aspen. Han voks så fort så vi fikk ikke brukt den så mye, så Alba bruker denne ofte.


Alba har forresten blitt flink til å holde hode oppe, så nå vil hun selvfølgelig prøve å sitte mer.

No comments: