Friday, February 09, 2007

Whole Foods

Jeg har nå vært inne i den fineste matbutikken jeg noen gang har vært inne i. Jeg skulle bare kjøpe litt lunsj til meg og Keith. Over en time senere kom jeg ut og ønsket bare å gå tilbake igjen. Butikken heter Whole Foods. De spesialiserer seg på organiske produkter, men har også andre merker. De har også mange produkter fra små produsener. Håndlagede karameller og brus fra små tapperier. De har enorme kjøtt, bake og fiskedisker. Vinutvalg, som slår vinmonopolets. De har en frukt og grønt avdeling som har det meste som er å oppdrive. De har folk i hver avdeling som er klar til å svare på spørsmål. Hvis de ser at du leter etter noe kommer de opp til deg å lurer på om du trenger hjelp. Alle hyllene er ryddige og fine. Det var flott, så Vegard dit drar vi når du kommer. Vi kan rusle rundt i flere timer hvis du vil.
Butikken i seg selv er flott også. Veldig typisk for Seattle område. Mye tre, så belysningen i butikken er flott. Ikke flom belysning som mange andre matbutikker. De har eget smærbrød og pizza utsalg også. Blomsteravdeling, som selger tradisjonelle og mer eksotiske blomster. Deres kosmetikkavdeling er flott også. Kjøkkenutstyr har de også. Ikke så mye elektrisk, men visper og slikt. Alt i meget høy kvalitet. Jeg kunne godt svi av noen kroner på denne butikken, og det gjorde jeg også, men føler at jeg må tilbake for mer.
Jeg har en liten liste nå over noen butikker som jeg nå har bestemt skal være med på min guidet rute når jeg får besøk. Denne butikken er på lista.



Jeg må nå sette inn et par bilder av gogutten også. Her holder han på å spise sjokolase mousse. Det likte han veldig godt.


3 comments:

Anonymous said...

hei,ha ha,det vises at han liker sjoklade.han fikk nok smaken på det i jula.jeg og din far har vært og handlet mat til helga.det ble kjøpt litt til august.det er da salg her ha ha .håper det faller i smak.sender det sammen med pakken som dine foreldre sender.ha ei fin helg,klem fra tante

Monica said...

Vi gleder oss til pakken. Spennende. August elsker sjokolade som du ser. Han sitter ofte å gliser og nynner når han får smake litt.
Øyebetennelsen han fikk forrige uke er nesten borte. Den ser nå ikke ut til å ha plget han mye. Han har vært aktiv hele helga.

Klem fra monica og August

Anonymous said...

hei.du må ta bilde av han i genseren og lua så jeg får se han i antrekket.holder på med festdrakt nå,sender den til bursdagen hans.ellers alt bra her.ser frem til vinterferien.får fri på fredag så det er bare to dager igjen på jobb.klem fra tante