Tuesday, August 14, 2007

Lokomotivet Thomas



En av favorittene til Augsut er Lokomotivet Thomas. De aller fleste kjenner jo han fra Barne TV tenker jeg. Vi har nå et par dvd filmer med Thomas og vennene hans. August liker å se på dem. Her borte har de også jernbane sett med disse togene. De er av tre og minner jo om Brio togene. Jeg husker at Vegard hadde Brio tog da vi var små. Satte inn et bilde av utstyret til August. Han liker godt å leke med disse. August fikk sine første spor til Bursdagen sin av snille Besteforeldre. Da Onkel var på besøk kjøpte han en stor garage til togene. Onkel klaget litt på at August ikke hadde nok skinner, så mor skjemte bort gutten med å kjøpe noen skinner så han nå kan ta togene på en skikkelig rundtur. Han liker best å sette alle vognene og togene etter hverandre og kjøre lang tog. Han er veldig flink til å leke alene med disse togene. Han kan navnene på dem han har alle, og han har mange samtaler mellom togene når han leker. Det er nå gøy å titte på. Ser jo at den lille babyen jeg hadde begynner å bli større. Han klarer nå å sette sammen skinnene sine selv, men jeg må nå innrømme at jeg liker det godt selv også, så han lar meg få bygge. Det er nå derrimot vanskeligere å få låne tog slik at jeg kan kjøre rundt også. Han skal nå helst ha alle selv.

No comments: