Wednesday, December 26, 2007

God Jul









August later som han ringer. Denne telefon kiosken står rett over gata der vi bor. Han har kledd seg fint siden vi var ute for å ta et lite familiebilde vi kunne sette inn her.

Jeg kan nå fortelle at vi er fortsatt ikke ferdig med å pakke opp alle gavene vi har fått. Vi pakket opp de fleste pakkene fra Norge på juleaften. Etterhvert gikk August lei, så vi lot han bare få leke med gavene han allerede hadde åpnet. På morgenen den 25 dro vi over til Keiths bror. Det ble det flere pakker å åpne mens vi ventet på middagen. Det ble mye, så mot slutten måtte vi nesten tvinge August til å åpne resten. Det ble mye leker i år. Vi fikk også noen bøker, både fra Norge og USA. Det blir bra for meg for jeg begynner å bli lei av de han har. Han skal nå helst lese de samme bøkene hele tiden, så jeg håper nå at han får noen nye favoritter. Han fikk nå heldigvis noen myke pakker også. Bortskjemt blir de nå. Keiths bror hadde nå gått helt amok i lekebutikken. Det var flere store og små biler. En av dem lager noe forferdelig bråk. Den blir fin å ha. Jeg skulle ha lagt igjen den leker hos dem slik at han har den der når han drar på besøk. Vel vel, nå håper vel både jeg og Keith at batteriene flater ut eller at August blir lei av den.

Toms bror hadde et vennepar som kom over etter at pakkeåpninga var over for middag. De har en gutt på Augusts alder, og de lekte flott sammen. Disse guttene har vært sammen tidligere også, men det var først nå det så ut til at de lekte sammen. De var veldig flinke med å dele leker og løp rundt mye. En gang når jeg tittet over for å se hva de holdt på med gikk de å leide på hverandre og tittet på forskjellige ting. De holdt hverandre med selskap hele kvelden. Det kom også en familie med en baby som var født den 13 August. Aspen og denne babyen stirret på hverandre en stund. Det blir vel til at de kommer til å leke sammen i fremtiden tenker jeg.

Vi reiste tilbake til Seattle tidlig den 26 (i dag). Keith måtte jobbe. Vi kunne tenkt oss å være der litt lengre, men pliktene kaldte. To av de ansatte bestemte seg for å ta fri uten å fortelle det før i dag. Det betyr mere å gjøre for Keith, så juleferien ble kort. I kveld skal vi ha naboen over. Jeg tror det blir Pizza og en film. Hun trenger litt avkobling etter en hard julefeiring med sin familie.

Julen her borte forsvinner så fort. Det er litt trist. Hjemme i Møst går en på julebesøk og det er mye kos i dagene etter jul. Jeg håper vi kan feire der neste år. Uansett jeg hadde det koselig. Ribba mi fikk sprø svor (men litt svart). God var den. Jeg koste meg med bakinga sammen med August. Det var gøy å pynte tre, og pakke inn gaver. Gøy er det nå å se når August pakket opp pakker. Han var ivrig en stund. Jeg hadde ne koselig jul, og håper dere hadde det bra også.

Stor juleklem fra oss fire.

No comments: