Saturday, March 28, 2009

Postkassa vår




Helg igjen. Jeg hadde ikke noen bilder av gutta for hånden, det ble derfor et par bilder av postkassa vår. Bildene ble tatt en av snødagene her i vinter. Det er ikke snø lengre nå. Tror neppe den kommer tilbake nå. Våren er her endelig, men i dag var det surt og kaldt. Regnet. Tilbake til postkassa vår. Den er jo litt anderledes enn hva dere har der hjemme. Det røde flagget på kassa setter en opp hvis en har brev eller noe som en vil at postmannen skal ta med seg. Det er derfor flott å ha frimerker for hånden slik at en slipper å stadig dra til postkontoret.

Vi var på familietur i dag. Var for å se på en av jobbene våre og få betalt. Vi laget en liten tur ut av det, men været var så dårlig at det ble mest med bilturen. Vi stoppet nå ved en liten butikk som hadde navnet UFF DA. Det var en Norsk-skandinavisk gavebutikk. Skikkelig rart sted. Denne butikken er langt ute på landsbygda og selger troll, t skjorter, kopper og annet (søppel??) som det i hovedsaklig sto Uff Da på med store bokstaver. Jeg skulle ønske jeg hadde med meg kameraet. Om jeg drar opp dit igjen skal jeg ta det med. Uansett. Keith var sulten og kjøpte noen Ballerina kjeks. Det var den eneste kjeksen de hadde der. Hun som jobbet der hadde besteforeldre fra Norge og Sverige. Hun elsket trekkspill musikk. I bakgrunnet var det OL floka sangen med trekkspill. Hun drev å promoterte en dvd som noen trekkspill typer har laget. Hun skulle få den inn snart. Den skulle vist inneholde mange flotte sener fra Norge. Keith mente dama var clueless. Han mente at hun burde skjønne at unge mennesker ikke gidder å se på menn spille trekkspill med Norske fjorder i bakgrunnen. Jeg vurderer å finne en trekkspill cd eller noe slikt til han for hans bursdag i sommer, muligens en UFF DA kokkehatt også. Utrykket UFF DA er temmelig rart her borte. De tror alle i Norge går rundt å sier det hele tiden. Det får dem vel til å føle seg veldig Norske. Det og Lefse spising. Damen bak kassa fortalte at hun hadde nystekte Lefser hver lørdang, men hun var utsolgt da vi var der. Det var vanskelig å holde seg alvorlig der inne. Vi hadde med oss et Mexikansk vennepar. De fant noen viskelær for salg med UFF DA på. Når en snudde det sto det med liten trykk Made in Mexico. De lo godt av det.
August likte UFF DA baby rangler. Jeg syntes nå det hele var temmelig teit. De får virkelig Norge til å virke som et utrolig gammelmodig land å bo i. Det er godt at Anne Lise, som driver Scandinavian Specialty her i Ballard har litt mer stil. Hun har flere matprodukter, og tar inn bedre Norsk musikk, bøker og gave artikler. Dama på UFF DA klaget over at Ballard har mistet sin skandinaviske identitet. Jeg tenkte for meg selv at Ballard virker mer Norsk enn hennes lille butikk, men jeg klarte å holde det for meg selv.

Gutta har det bra. Det har vært og er litt forkjølelse på gang. Augsut sitter å ser på Biler (Cars) filmen sin for nte gang. Jeg lovet han tv og han fikk velge selv. Det sto mellom denne filmen og Peter Pan (også sett mange ganger). Vi har selvfølgelig begge filmene med Norsk tale, og en kode fri dvd spiller. Det er flotte greier. I dag fikk han velge om han ville ha Norsk eller Engelsk tale og han valgte Norsk. Da ble mamma glad.

God helg.

No comments: