Tuesday, August 18, 2009

Avfrysing av fryseboksen

I går var August ut på tur med Keith. De dro for å levere ut lønningen til et par karer, og endte opp på Molly moons. Et lokalt iskrem utsalg. Denne plassen skal jeg skrive mer om, siden jeg har et par bilder fra Aina da vi var der. Det jeg skal skrive om i dag er mer om det Aspen og jeg gjorde da vi var alene hjemme.

Husarbeid er ikke akkurat det jeg liker å holde på med mest. Jeg liker av en eller annen grunn å vaske klær og å rydde er ikke så ille heller. Vaske kopper og gulv er litt kjedelig, men det værste jeg gjør er allikevel å avfryse vår fryseboks. Kjøleskapet vårt er av den billige sorten som har en egen liten fryseboks inne i kjøleskapet. Døra (om vi kan kalle det en dør) er ikke helt tett. Dette gjør fryseren helt ubrukelig. Maten som er der inne blir aldri helt frossen. Om vi putter iskrem der smelter den. Det eneste jeg bruker den til er å oppbevare to flasker med akevitt (som vi har fått i gave). Jeg bruker også legge vannflaska mi der før jeg går å legger meg i håp om at den fryser til is slik at jeg kan ha kaldt vann hele dagen på jobb (noe som aldri skjer). Det eneste denne fryseboksen gjør er å fylle seg selv opp med snø og is. Det gjør den så til gangs, så mye at den dytter sin egen dør løs. Det betyr at annenhver måned må jeg avfryse denne irriterende boksen.

Jeg har selvfølgelig kommet opp med en meget effektiv måte å bli kvitt all denne snøen og isen. Alt den krever er at Keith ikke er hjemme, siden min måte er litt for brutal, støyende og for rotete. Vi tar også av oss sokkene våre slik at vi slipper å bli våte. Tømmer kjøleskapet for mat. Ikke noe problem i går siden det var temmelig tomt der. Tror bare vi hadde sjokolade fra Norge og noen egg. Aspen oppdaget sjokoladen og begynte å mase om Lade (hans måte å si sjokolade). Vi hadde da en liten sjokolade pause. Så tok jeg frem min nye venn kjøkkenhammeren. En hammer vi har i tre. Tror den skal brukes til å mørne kjøtt eller banke den flat. Ikke et redskap som er for mye brukt her i huset. Jeg bruker den egentlig bare til å slå isen ut av vår lille fryseboks. Aspen likte all styret og var med å hjalp til. Han fikk slå isen og hjalp meg å samle den opp. Den stakkars fryseboksen liker kanskje ikke avfysningsdagene mine, men den er veldig effektiv. Jeg rakk å få ut all isen og tørke opp mitt rot før August og Keith kom ruslende inn døra.

2 comments:

Anonymous said...

hei.du har da lure måter å få gjordt ting effektivt på ha ha.i dag begynte elevene,mange spente 1.klassinger.værguden var på vår side,sol og fint.tanken er at jg skal vaske litt hus nå men det blir vel bare med tanken hvist jeg ikke tar meg litt sammen.har leid ut leiligheta i trondheim,drar dit til helga for å ordne med leiekontrakt.ellers ikke mye nytt.setter inn peng på din konto så ordner du med gave til aspen,tar den lette ordningen akkurat nå.hils.klem fra tante

Monica said...

Jeg skal vaske litt i dag jeg også hvis jeg gidder. Det er 30 grader her i dag, så veldig mye energi har jeg ikke. Skal ordne pakke til gutten. Trodde Marius skulle bo i leiligheten. Han har funnet annet bosted skjønner jeg. Greit med leieinntekter tenker jeg.

Klemmer fra alle oss i Seattle