Wednesday, August 19, 2009

På tur med Aina: Molly moons

Den nye in plassen for tiden her i Seattle er Molly moons. Et lite utsalgsted av iskrem. De har åpent til klokka 11 på kvelden og har da lang kø. Køa er oftes så lang at den går ut av butikken og ned gata. Det er ganske morrsomt. De selger ganske spesielle smaker og de fleste råvarene er økologisk og lokale. Her er en liste av smakene deres:

VANILLA BEAN
MAPLE WALNUT
BALSAMIC STRAWBERRY
CARDAMOM
CHOCOLATE
VIVACE COFFEE
ROSEMARY MEYER LEMON
GINGER
STRAWBERRY
"SCOUT" MINT
HONEY LAVENDER
MANDARIN CHOCOLATE SORBET
BIRTHDAY CAKE
SALTED CARAMEL
JASMINE GREEN TEA
POMEGRANATE CURRY SORBET

Mange av smakene høres kanskje litt rare ut, men de er utrolig gode. Jeg har smakt mange av dem, men liker (så langt) salted caramel og sjokolade best. Når en står og bestiller kan en få smaksprøver så jeg prøver en ny en hver gang. Molly moons er navnet på hun som startet iskrem utsalget (hennes foreldre var hippier), og hunden på logoen er Parker Posey hennes hund.


Her er vi alle mann. Aspen har ikke vært så glad i is, men han har begynt å fått smaken for sjokolade is nå. August elsker alt som er søtt, og koser seg alltid når han får is.

2 comments:

Murmels mamma said...
This comment has been removed by the author.
Murmels mamma said...

Hei :)

Så koselig at du har snublet over bloggen min. Som du sikkert har lagt merke til er min Twilight-interesse omtrent på fjortis-stadiet ;)
Filmingen av Eclipse er også i gang nå; on location i Vancouver :) Varer vel ikke lenge før det kommer noen blogginnlegg om det også :)

Jeg har lest serien på nytt igjen nå - og er omtrent midt i Breaking Dawn :)