Friday, August 14, 2009

Bilde oppdatering av Aspens uke

Aspen har hatt en travel uke sammen med Lisa. Jeg har ikke fått tid til å oppdatere den helt, så her kommer den. Hun har vært på et av byens Farmers marked. Et Farmers marked er et slags en dags torg der bønder kommer inn til byen for å selge sine avlinger. Hver bydel har faste dager som de har markedet sitt på. Her i Ballard har de marked hver søndag. Det er flere bydeler som har disse markedene i helgene, men noen har dem på ukedager også. Lisa tok Aspen med til Phinny ridge. Dette er en liten bydel som er rett ved siden av Ballard, så ikke en lang kjøretur. Der møtte hun en venninne som hadde med sine barn Sarah og Tyler. Lisa fortalte at Tyler likte Aspen kjempegodt og passet på han og lekte med han hele tiden. Aspen likte barna godt også, så han begynte nesten å grine da han sa bye til dem og vinket farvel.
Markedene har innemellom noen aktiviteter som musikere eller leker for barn. Denne dagen hadde de zuccini bil løp. Barna kunne ta en zuccini (samme som squash tror jeg) lage hjul og annen dekorasjon. Aspen likte dette godt, som dere ser på bildene under kjørte han litt rundt med den. Han testet vel bare rulle evnen. Videre ble bilene satt opp på starts streken og av gårde de kjørte. Lisa fortalte at Aspen viste tydelig hvilken bil som var hans og at det var viktig at den rullet fort. Han sto å ropte GO GO GO. Morrsomt. Etterpå lekte og koset de seg på en lekeplass i nærheten.


Sarah og Tyler

Zucchini bilen lages


På startstreken

Go go go ropte Aspen, og hans bil vant.

Venter på bilene

Venter litt mer...
Endelig fart...
Lisa tok også med seg Aspen til en liten bondegår slik at de kunne se på noen gårdsdyr sammen. Det likte gutten godt også.
Der er gutten og kua



Det morrsomme for meg var at gården ikke var så langt unna der jeg jobber. De kom innom en tur så vi hadde lunsj i parken bak bygget jeg jobber i. Det er en flott lekeplass der også, så vi holdt til der mens vi spiste. Aspen gikk rundt å spiste litt og lekte mye. Han ble glad da han så meg, men det var ikke noe problem at jeg gikk tilbake til jobb heller.

Lisa er flink til å ta han med rundt. En dag tok de en vann taxi fra Seattle sentrum over til en annen bydel og stranden de har der. Aspen sto å kastet stein i vannet en time nesten.




De var innom en lekeplass der også og hadde lunsj i parken. Gutten koser seg ser det ut som. Lisa har vært flink til å sende bilder og nå har jeg delt dem alle med dere.

Resten av familien har vel hatt en nokså vanlig uke. August har vært i barnehagen. De har vært på to turer. En til en annen lekeplass og en annen tur til et eldre senter. De drar dit innemellom. Det er jo flott. Der synger de sanger og blir lest for.
Håper noe mer spennende skjer snart slik at jeg får noe mer å skrive om. Keith og jeg har bare jobbet.

No comments: