Wednesday, September 09, 2009

Nutella

Her i USA er utvalget av forskjellige matvarer mange ganger større enn der hjemme. De har meter på meter av frokostblandinger. Vegger fulle av yogurt sorter og smaker. Rader med barnemat, bleiesorter, jus, snaks osv. Det er en ting derrimot hvor utvalget er labert. Det er pålegg. De har masse syltetøy og peanutbutter, men ellers er ikke valget stort. Jeg savner brunost, prim og leverpostei. Jarlsberg får jeg i mange forskjellige butikker her, men det blir nå litt dyrt. Det blir derfor til at jeg kjøper amerikanske oster. Kjøttpålegg har de nå også. Da jeg kom over nutella måtte jeg bare ha den. Det er bare et par butikker jeg vet om som selger sjokolade pålegg, og de er oftest blandet med peanuts ikke hasselnøtter.

Gladgutten Aspen likte godt sjokoladepålegg, som dere ser. Jeg syntes han så så morrsom ut at jeg ga han et speil slik at han kunne titte på seg selv.

I går badet jeg Aspen og han sprang litt rundt meg naken. Jeg sto på badet da han kom inn. Satte en liten krakk vi har foran doen, tok barne toalett setet frem og satte seg ned på do og tisset. Han mener vel at det er på tide at vi begynner å bli kvitt bleien. Flink gutt.

No comments: