Tuesday, September 08, 2009

På tur med Aina: Silverdale og Paulsbo

Sentrum
På dette bildet ser dere en annen ferge som er lik den vi reiser med.
Her kommer noen flere bilder fra turen til Aina. En helg tok vi ferga over fra Seattle til Bermerton. Fra Bermerton er det omtrent 20 minutters kjøring til Keiths foreldre. De bor litt utenfor et tettsted som heter Silverdale. Jeg tror Silverdale har status som by, men jeg er ikke sikker. Ferga over tar 50 minutter.
Keiths barndomshjem
Utsikten
De har en flott hage å kose seg i
Keiths far med sine barnebarn
Her er Grandpa sammen med gutten som synes Grandpas Mustang er verdens tøffeste bil. Når vi er ute å kjører eller går og August ser en Mustang sier han ifra. Denne er en cabriolet så den er jo ekstra spesiell. Hver gang vi kommer på besøk spørr August Grandpa om de ikke kan kjøre Mustangen. Da gjør de nå det. Om August vil ha taket nede så får han det også. Charlie var veldig snill med oss da vi kom på besøk. Aina lå ute å solte seg og han oppvartet med snacks og drikke. Selv benyttet jeg sjansen til å vaske bilen min utvendig i håp om at August skulle synes den var kul igjen.


Når en har to aktive gutten må en passe på at de får farte litt også, og ikke bare gå rundt å se på ting. Vi dro etter en dag i Silverdale til en by 45 minutter nordover. Den byen heter Paulsbo. Jeg tror nå at jeg har skrevet om byen før, men jeg kan nå repitere litt. Paulsbo er "Norsk". Jeg synes byen er mer en disney utgave av hva Norskamerikanerene her mener norge er. Den er ganske flott. Jeg synes den er mer en hyllest til Norge. De har butikker der Norske og amerikanske varer med norsk vri blir solgt. Norsk bakeri der lefser og fattigmann blir solgt ved siden av chocolate chip cookies. De selger vikighjelmer, melkesjokolade og Uff da trykket på forskjellige ting som kopper, t skjorter, klistremerker, fliser osv. Hvert år har de stor feiring av 17 mai og de har en helg i året som de kaller vikingedager. Det er en slags martnad. Masse husflid produkter og lusekofter å se der.




Selv dronning Sonja har en gate etter seg.
Ikke langt unna Paulsbo ligger et indianer reservat der indianerhøvdingen som Seatlle er oppkaldt etter ligger begravet. Chief Sealth. Jeg får lese litt om han å se om jeg ikke kan skrive noe lurt om han senere.

No comments: