Saturday, June 19, 2010

BFG skuespill

Aspen
På torsdagen var det skuespill fremføring i barnehagen. Denne produksjonen var i sammarbeid med etter skoletid gruppa. For å si det som direktøren i barnehagen så fint sa det, så handlet denne fremføringen mer om prosessen enn fremføringen. De fleste var jo temmelig unge, og de litt eldre hadde vel for mange replikker å huske så de hadde manuskriptet i hånden. Når replikkene deres skulle fremføres så vi nå ikke lengre fjeset deres for det ble dekket med et stort manuskript.
Det var godt at et ikke varte for lenge for å si det sånn.

August var en kjempe sammen med de på alderen hans. De fremførte noen replikker i kor. De hadde gjort det slik at læreren sa replikkene høyt og så repiterte alle barna. Dette var vel et av de bedre innslagene siden vi alle hørte og så hva som foregikk. August som sto fremst ble vel litt flau så han hverken gjorde bevegelsene eller sa noe. Han bare stå å så ut på forsamlingen som var en stor gruppe siden alle foreldre hadde møtt opp. Da jeg spurte han om fremføringen etterpå sa han at han ble sjenert. Det plaget han ikke at han ble sjenert, så kanskje han vil bli mer aktiv neste gang. Vi får se. Jeg klaget vel litt til Keith etterpå at jeg hverken skjønte historien eller syntes ungene hadde øvet nok. Jeg husker min egen barnehage fremføring og jeg hadde lært meg alle replikkene. Jeg kunne jo ikke ha manus siden jeg ikke kunne lese. Han lurte på om jeg hadde forventet meg en Hollywood produksjon. Jeg får si som sant er at jeg hadde vel det. Jeg er jo tross alt i USA og jeg har sett mange filmer om slike fremføringer. De er nå ikke så høytydelige her så jeg får vel bare lære å like slike fremføringer for jeg regner med at det blir mange slike fremover. Bildene under er tatt utenfor og August har fortsatt sin kostyme på.
August

No comments: