Wednesday, August 11, 2010

En liten oppdatering

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men vi er nå inne i vår andre uke i vårt hus. Det er kjempeflott bortsett fra at vi ikke har pakket ut. Vi har nemlig en del arbeid igjen. Vi har en som gipser vegger her og der og noe snekkring igjen. I morgen skal han pusse vegger, så da er det ikke lenge igjen til jeg kan male. Gutta syntes det var veldig flott å flytte. Jeg har ordnet med et midlertidlig rom til dem, så de har tumleplass. Nå lengter jeg etter at vi kan komme oss ut av boksene. Kjøkken var vi ikke så vi er ute å spiser hver dag. Det er ikke bra. Det er jo billig å gå ut her om en passer på hvor en går. Vi har spist pizza og burger et par dager, men har også funnet steder med litt bedre mat for helsa. Japansk mat en dag og masse meksikansk mat. I går var vi å spiste grillmat. I dag skal vi ha picknick i en park hvor det skal være konsert. Det blir bra. Ellers har vi også blitt invitert på grilling med venner, så vi har det fint uten kjøkken også. Neste uke skal naboene her samles til felles middag, så det blir koselig. Vi er forresten ikke det eneste huset i gata hvor det pågår oppussing. I går ga vi bort en dør til et ungt par som jobber i huset sitt. De har bodd i huset siden januar og pusset det opp samtidlig. Keith mener vi vil bli ferdig om et par uker, så vi får håpe det skjer.



Bilder fra en tur til en lekeplass


Under flyttingen mistet jeg telefonen min i bakken og den gikk i knas. Jeg har derfor vært nesten en uke uten telefon. I dag fikk jeg en telefon fra ei venninne. Hennes søster har oppgradert sin iphone og jeg fikk hennes gamle. Jeg er veldig lykkelig. Den er flott. Må passe på at den aldri får møte bakken på samme måte som min andre telefon.

Flyttingwen vår gikk forresten veldig treigt. Keith var i panikk siden han ville bli uten internett flere dager, så han hadde så mye som han måtte gjøre. Jeg begynte derfor å flytte alene. Vi leide en liten flyttebil (bilde over). Jeg begynte å fylle den opp på søndagen. Meningen var at vi skulle bli ferdig med flyttingen den dagen. Det skjedde ikke. Den nye planen var å bli ferdig på mandagen. Vi kjørte et lass og fylte den opp igjen, men da var det så sent at vi ble i leiligheten en natt til. Tirsdag var vi klar for å vaske leiligheten og siste lasset ble lasset inn. Uhaul, som vi leide bilen fra drev å ringte til Keith og Keith drev å forlenget leietiden.

Samtidlig som alt dette ble det jobbet på spreng for å bli ferdig i huset vårt. Vi vet jo at det ikke skjedde.

Så, nå er vi inne i vår andre uke, og selv om alt er kaos er jeg veldig fornøyd. Føler at vi har litt fremgang hver dag, selv om skrittene vi tar er mindre en en babys.

No comments: