Friday, December 10, 2010

Julekalenderen vår

Keith har en stor eksamens presentasjon på mandagen, så jeg regner med at dette er siste gang jeg får ta på dataen denne helgen. Jeg ville vise frem julekalenderen til gutta.

Tante Solveig har strikket alle posene eller sokker, som gutta kaller dem. Augsut har de grønne og Aspen de røde. Treet har både Marius og Bestefar vært med på å lage. Ideen til julekalenderen fant jeg i en julebok jeg fikk av tante for noen år siden. Om noen vil lage den selv kan jeg godt scanne inn fremgangsmåten og sende den over.

Her er årets innhold en blanding av leker og sjokolade, men kanskje mest sjokolade.

I fjor virket det som om sjokolade var det de ville ha i kalenderen (jeg blandet gotteri og leker), men i år liker de lekene godt. Jeg har vel funnet bedre ting tenker jeg. I år har jeg delt opp både lego og playmobil bokser, så de må vente i flere dager før de får fult sett. Jeg tenkte at det ville lære dem om å ikke få alt med en gang, men å vente, tålmodighet. Det gutta har lært, så langt er å klemme på posene slik at en kan finne hesten til rytteren eller hjulene til bilen. De er lure de to podene mine.

2 comments:

Anonymous said...

hei.julekalenderen ble veldig fin.det tok nå sin tid før den ble endelig ferdig ha ha.ønsk kith lykke til med eksamen.alt ok her.forbredelsene til jul er det så som så med men jul blir det lell. regn her,håper snøen forsvinner nå for jeg liker ikke den.ha ei fin helg.klem fra tante

Monica said...

Det tok noen år, men bedre sent enn aldri...