Friday, December 10, 2010

Snøvær

Jeg ligger på etterskudd med mine bilder. Vi hadde jo snøvær for et par uker siden. Jeg tror gutta likte tanken på å leke i snøen. August ville ut å lage snømann, men det var ikke så veldig mye snø ute. Bildene her er ikke fra historien under.

Gutta spurte så fint om de kunne få gå ut å leke i snøen. Det var klart jeg sa ja med en gang. Her er det ikke ofte vi har snø i hagen. Det tok meg 15 minutter å samlet sammen klær og kle på dem. Siden vi ikke har skikkelige vinterdresser tok jeg på regnbuksene deres utenpå inneklærne. De hadde vinterjakker, hansker og lue. Vi har ikke skikkelige vintersko heller, men vi har noen spesial lagede fleece sokker som trees inn i gummistøvlene deres. Det tok gutta 4 minutter å bli kald nok til at de ville inn igjen.

De fikk kastet noen snøballer og Aspens fjes så akkurat ut som på bildet under her.



Vel inne igjen var de to parkert foran ovnen mens de fikk varmen i kroppen igjen. Ikke akkurat viking gutter dette her. Nå har vi vanlig vintervær her igjen. Mellom 8 og 10 grader, og regn, regn og mer regn.

No comments: