Friday, March 11, 2011

En liten oppdatering


Affen har fått nye støvler, og han er utrolig fornøyd. De hadde ikke de jeg ville ha i butikken, så jeg bestilte dem på internett. På bildet har han de nå på feil fot noe som hender 50 % av gangene han tar sko på selv. Da jeg kom hjem med Affen en dag så jeg esken ligge på trappa. Jeg sa til han at det var kommet pakke til han. Wow, sa han Santa har vært her. Han tok esken under armen og løp inn. Jeg tenkte at han ville bli skuffet når han oppdaget at det var bare et par sko inne i esken, men der tok jeg feil. WOW ropte han ut og tok de på med en gang. Han ville at de skulle være innesko, så han ville ikke så ut med dem. Da August og Keith kom hjem ble han lurt ut en liten tur med støvlene. Vi gikk alle inn og mens jeg sto å snakket med Keith dro lillegutt inn på badet og vasket støvlene sine i vasken. Han fikk ha de på resten av kvelden og sov med dem på beina da han la seg. Støvlene er av merket Crocs, så de er like lette og fine på foten som vanlige crocs, og kommer i mange farger. Aspen valgte de blå selv.


August har også hatt pink eye (øye katar). Dette bildet tok han selv med min telefon. Han ser litt deppa ut på bildet, men han var egentlig i storform. Han tok sikkert 50 bilder med min telefon, så jeg får vise noen av de siden.

Affen så en dag at de solgte fuglehus på en av butikkene vi bruker å handle på. Han snakket non stopp om de i to dager etterpå, så vi bestemte oss for at han og August skulle få velge et til hagen vår. Valget landet på et friskt og fint et. Da vi kom hjem hang vi det opp og gutta håper selvfølgelig at det skal komme fugler dit snart.


I februar fikk vi pakke fra Norge og i den lå en flott gave fra Tante Solveig til August. En kjempefin strikket genser. Nå som det er litt småkjølig bruker vi den mye. Tusen takk tante. Han er skikkelig fin i den.

Vi er jo titt og ofte hos bokhandlerene her i Seattle. Her om dagen var vi til en av de store kjedene Barns & Nobel (Barns and nogel, som August kaller den). Der gikk jeg forbi et bord med en barnebok av Jo Nesbo. Morrsomt. Jeg blir alltid litt glad når jeg kommer over Norske ting som ikke blir solgt i den Scandinaviske butikken.


Gutta rigger seg alltid til når vi er ute hos bokhandlerne, så her er et par bilder av dem i Barns & Nobel. De har en veldig fin barneavdeling, hvor de også har et lekebord med lokomotovet Thomas tog og bane. Gutta vil helst at jeg skal lese bøker til dem for tiden, så da gjør jeg det.
Siste nytt her borte er nå at jeg har blitt tante igjen. Hurra. Lillejenta til Vegard og May Britt kom til verden tidlig i dag. Veide 3kilo og var 48 cm lang. Flotte greier.

2 comments:

Anonymous said...

hei.mye fine bilder.jeg synes aspen er blitt så lang,lyver bildne eller er det virkelighet? jeg har ikke sett lille nurket ennå,drar hjem en dag til dem.fint navn fikk hun å og jeg ble litt rørt. var med din far i går til vegard og elea.hun er så flink til å snakke og skravler hele tiden.du har noe å glede deg til når du kommer hit.ellers er alt som før.espen har vært en uke i bergen til anna og kommer hjem i dag. ha ei fin helg,hils.klem fra tante

Monica said...

Hi tante, ja Aspen har strukket seg litt i vinter. Han er ganske lang. Jeg gleder meg til å treffe Elea og Frida igjen. Jeg ble rørt av historien også.

klem