Tuesday, March 15, 2011

Super tirsdag

 Dette kvartalet har Keith hatt skole fra 5:30 til 8:30 på tirsdagene. Gutta og jeg har da hatt noe vi kaller super tirsdag. Det betyr at gutta stort sett får bestemme hva vi har til midddag. Det har gått mye i makaroni og ost (Mac & cheese). En temmelig barnevennlig og amerikansk rett, som gutta elsker. Innemellom har vi kjøpt ferdigmat som corndog.  En pølse bakt i deig laget hovedsakelig av mais mel, og blir servert på pinne. Vi tar den som regel med oss hjem, men her er noen bilder fra Fred Mayer, da vi spiste den i butikken. Jeg bruker ikke å kjøpe disse til meg selv, så jeg lager meg voksenmat eller venter på Keith og har en sen middag.

Fred Mayer er en stor matbutikk som har sitteplass på en balkong i andre etasje. Drikken gutta velger er sjokolade melk. Butikken selger forresten også klær, sko,  møbler, leker, maling, tver, sterioer,  hageutstyr, kjøkkenutstyr osv. Det var forresten her vi kjøpte vårt fuglehus (se forrige post). Vi avslutter ofte vår Super tirsdag med å se på film, spille dataspill (noe vi måtte slutte med ettersom August ble så irritabel og sur) eller leke sammen.

Det var en super tirsdag jeg lærte gutta Bjørnen sover. De elsker den leken. Vi har lekt Bjørnen sover når vi har unger over her på leke date også. Morrsomt å høre de tusle rundt meg, og når de kommer foran meg småspringer de forbi. Når det nærmer seg slutten på sangen ender de som regel bak meg og nekter å gå rundt. Det blir litt hyling også. Jeg blir alltid så svimmel når jeg går rundt de små kroppene deres, så jeg blir ikke med så mange ganger. Sangen finnes i en av sangbøkene deres med en illustrasjon av en bjørn og en mus, så de som går rundt bjørnen er alltid mus.

No comments: